אף שבור וניתוח לתיקון

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח לאף שבוראף שבור, המכונה גם סדק בעצמות האף, מתבטא לעיתים קרובות בשבר בעצם גשר האף. הגורמים השכיחים לשבר באף כוללים ספורט מגע, קרבות פיסיים, נפילות ותאונות דרכים אשר גורמות לטראומת הפנים.

סימני ותסמיני אף שבור כוללים כאב, נפיחות ושטפי דם סביב האף ומתחת לעיניים. האף עלול להיראות עקום וייתכן שיתרחשו קשיי נשימה. הטיפול כולל הליכים ליישור האף. בדרך כלל אין צורך בניתוח לאף שבור.

מתי יש לפנות לטיפול רפואאו ניתוח אף שבור?

יש לפנות לקבלת טיפול רפואי דחוף אם אדם חווה שבר באף המלווה בתסמיני פגיעת ראש או צוואר, אשר עלולה להיות מסומנת באמצעות כאב ראש חמור, כאבי צוואר, הקאות או אובדן ההכרה, קשיי נשימה, דימום שלא ניתן לעצור אותו, שינוי ניכר בצורת האף אשר אינו קשור לנפיחות, כגון מראה עקום או מעוות, ונוזל מימי המתנקז מהאף. במקרים קיצונים ידרש המטופל לבצע ניתוח אף שבור.

אם הפגיעה באף חמורה פחות, ומלווה רק בכאב ונפיחות מתונה, ניתן לאפשר לנפיחות להתפוגג לפני פניה לקבלת טפול רפואי, על מנת שהרופא יוכל להעריך את הפגיעה באופן טוב יותר. יחד עם זאת, עדיף שלא להמתין למעלה משלושה עד חמישה ימים לפני קבלת ייעוץ רפואי, אם הסימנים והתסמינים אינם חולפים.

יש לקבל טיפול רפואי במקרים בהם הכאב או הנפיחות אינם משתפרים בהדרגה, האף נראה מעוות או עקום לאחר שהנפיחות התפוגגה, לא קיימת אפשרות לנשום באופן יעיל דרך האף, גם לאחר שוך הנפיחות, וקיים דימום תכוף מהאף המלווה בחום.

הבדיקות עליהן יש להקפיד לפני ניתוח אף שבור

הרופא עשוי לשאול את המטופל כיצד ומתי התרחשה הפציעה, האם התסמינים השתפרו מאז קבלת הפציעה, האם המטופל מסוגל לנשום בקלות דרך האף, האם הוא פעיל בספורט מגע, ואם כן, כמה זמן. בהמשך ילחץ הרופא בעדינות על החלק החיצוני של סביבת האף.

הוא יבדוק את פנים מעברי האף על מנת לאבחן את החסימה וסימנים נוספים של עצמות שבורות, תוך שהוא משתמש בחומרי הרדמה, תרסיס אף או זריקה על מנת להקל על נוחות המטופל במהלך הבדיקה. הרופא עשוי להמליץ על ביצוע סריקה ממוחשבת (CT), אם קיים חשד לפציעות אחרות.

כך מתבצע ניתוח אף שבור

במקרה בו השבר באף אינו גורם לעקמת או עיוות באף, יתכן שלא יהיה צורך בטיפול רפואי מורכב, והרופא עשוי להמליץ על צעדים לטיפול עצמי פשוט, כגון שימוש בקרח על האזור ונטילת תרופות לשיכוך כאבים. במקרים מורכבים יותר של אף שבור, הרופא עשוי לבצע ניתוח אף שבור. אם קיימת עקירה בעצמות והסחוס באף, הרופא יכול ליישר אותם מחדש באופן ידני באמצעות הליך כירורגי הנקרא הפחתה סגורה, אשר מתבצעת שבועיים לאחר השבר.

במהלך טיפול זה, הרופא ירדים את האזור באמצעות זריקה או תרסיס לאף על מנת להקל על חוסר הנוחות, יפתח את הנחיריים באמצעות ספקולום, וישתמש במכשירים מיוחדים על מנת ליישר מחדש את העצמות השבורות. במקרים חמורים, בהם פגע השבר במחיצת האף והוא גורם לחסימה או קשיים בנשימה, יתבצע ניתוח אף שבור על מנת ליישר מחדש את העצמות ולעצב מחדש את האף.

ניתוח אף שבור מתבצע בדרך כלל על בסיס אשפוז, והוא כרוך בתופעות לוואי דוגמת אי נוחות, נפיחות וחבורות אשר ישתפרו באופן משמעותי לאחר כשבוע.

החשיבות בבחירת מנתח 

ניתוח אף שבור הוא ניתוח מורכב שכולל גם תיקון רפואי וגם תיקון אסתטי. במקרים חמורים שבירת האף עלולה לפגוע בנשימה ולכן חשוב מאוד שהניתוח יתבצע על ידי מנתח מקצועי. כדאי לבדוק את הניסיון של המנתח בניתוחים של מקרים דומים למקרה שלכם. בנוסף, כדאי לדבר עם המנתח ולהסביר את הציפיות שלכם כדי להתאים אותן לתוצאות האפשריות. חשוב לדון גם בסיכונים האפשריים ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות לכם. מנתח ללא הניסיון המתאים, עשוי לגרום לתוצאות שאינן תואמות את הציפיות שלכם, לכן חשוב לבדוק את מנתח האף ולהיות בטוחים במיומנותו. בנוסף, חשוב מאוד לקחת בחשבון את המרפאה בה המנתח עובד. כדאי לוודא שהמרפאה נקייה ומספקת מכשור מקצועי. חשוב לבחור במנתח אף בעל מומחיות וניסיון, ולוודא שהמרפאה מספקת טיפול רפואי מקצועי ומתאים לאחר הניתוח במידה שיהיה צורך בכך. 

כיצד לבחור רופא מנתח?

כדי לבחור במנתח המתאים ביותר עבור ניתוח אף שבור או כל ניתוח אף אחר, יש מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון-

  • הרקע הרפואי של המנתח- חשוב לקרוא על הרקע הרפואי של המנתח והניסיון שלו לפני שאתם מחליטים לבצע את הניתוח. ודאו שהמנתח מתמחה בניתוחי אף ובפרט בניתוחי אף שבור ושהוא רלוונטי לצרכים שלכם.
  • הבנה במערכת הנשימה- כפי שציינו, לניתוח אף שבור יש חשיבות אסתטית לצד חשיבות רפואית. לכן, על מנת שהניתוח יתבצע כהלכה ולא יוביל לקשיי נשימה ולבעיות בנשימה חשוב לבדוק שהמנתח מכיר את דרכי הנשימה ויכול להתאים את הניתוח לצרכים שלכם. 
  • חיבור אישי- מלבד ליכולת המקצועית של הרופא המנתח, חשוב לקחת בחשבון גם את החיבור האישי שלכם אליו. בסופו של דבר ניתוח אף שבור הוא לא פשוט ואתם צריכים להרגיש תחושת ביטחון במהלך הניתוח ולסמוך על המנתח. לשם כך חשוב גם שיהיה לכם חיבור למנתח ושתוכלו לדבר איתו על כל דבר, לרבות החששות שלכם.
  • המלצות – אחת הדרכים הטובות למצוא מנתח אף היא על ידי המלצות. לכן, תוכלו לחפש המלצות של מטופלים קודמים. כיום ניתן למצוא המלצות במגוון פלטפורמות שונות כמו על ידי קבוצות בפייסבוק, אתרים שונים, בלוגים וכדומה. כך תוכלו לקבל חוות דעת על הרופא המנתח ולקבל מושג על רמת המקצועיות שלו. 
  • צפו בתמונות- כיום, לכל מנתח אף יש אלבומי תמונות של ניתוחים קודמים שביצע. לכן בדקו את אלבומי התמונות של ניתוחים קודמים שביצע המנתח כדי להבין את אופן העבודה שלו ולוודא שאתם מרוצים מהתוצאות.
  • התנהלות המרפאה- כפי שציינו קודם יש לקחת בחשבון גם את המרפאה בה עובד המנתח. חשוב לבדוק את התנהלות המרפאה ולוודא שהיא נקיה ונעימה לשהות. בנוסף וודאו שהמנתח נותן תשומת לב וזמן למטופלים ושהתקשורת לא מתבססת על תקשורת עם מזכירה. 

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!