ניתוח אף ללא שבירת עצם – זה אפשרי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף ללא שבירת עצם לפני קבלת ההחלטה על ניתוח אף, חשוב לברר את כל הפרטים הנוגעים למהלך הניתוח, התוצאה המצופה, סיבוכים או תופעות לוואי פוטנציאלים.

קיימות מספר אפשרויות ניתוח הניתנות לבחירת הרופא על פי ניסיונו, מומחיותו והבעיה העומדת בפניו. עובדה זו לא צריכה להפחית מתחומי אחריותו של המטופל הפרטי, שצריך להבין את האפשרויות הניצבות בפניו ואת מהלך הניתוח המצופה. ככל שהפגישה עם המנתח הספציפי תהיה פתוחה וכנה יותר, כך המטופל יוכל לקבל תשובות על שאלות רבות יותר.

מיישרים את עצם האף במקום לכרות אותה

המונח של שבירת עצמות נבע מכך שהמנתח אשר נדרש ל"יישר" אף בעל גבנון, נדרש למעשה לקרב את העצמות הנמצאות בבסיס האף, ולהצר אותו. פעולה זו הילכה ועדיין מהלכת אימים על רבים אשר פוחדים מהניתוח עקב "שבירת העצמות" המתרחשת בהם.

אך חשוב להבין שללא שבירת עצמות אלה, יישאר רוחבו המלא של גב האף, וייצור חללים פנימיים בין פנים האף וחוץ האף. מצב זה לא רק שלא ייראה טוב, אלא גם עלול ליצור בעיות רפואיות ופיסיות אחרות. קיימים מקרים בהם אין צורך לשבור את העצם, מכיוון שהבעיה הינה מינורית. במקרים אלה יידרש הרופא רק לשייף את העצם, באופן אשר יישר את הגבנונית, וייצור מבנה אסתטי יותר.

כך או כך, כדאי לקחת בחשבון כי הרופא משתמש בכלים עדינים ומיוחדים, אשר אינם מסבים כאב או אי נוחות במהלך הניתוח, כך שסביר להניח כי מלבד דפיקות המכשירים זה בזה, לא יחוש המטופל כל כאב.

תקופת ההתאוששות

ככל שההתערבות הכירורגית תהיה קטנה יותר, כך תקופת ההחלמה תהיה קצרה יותר. סביר להניח כי ניתוחים אשר לא יידרשו חיתוך עצם, ישפיעו פחות על הנפיחות בפנים, כך שהחולה יוכל להתרשם מהתוצאות הסופיות באופן מהיר יותר. כמו כן, הוא יוכל לחזור לפעילות יומיומית תוך פרק זמן קצר יותר. מעבר לכך, ככלל ניתוחי האף, גם ניתוח זה ידרוש, קרוב לוודאי גבס והכנסת טמפונים לספיגת הדימום.

 הגבס אשר יורד לאחר כשבוע, יוכל לחשוף הן את הרופא והן את המטופל לאף החדש. עם זאת, יש לקחת בחשבון, כי קיימים הבדלים אינדיבידואלים, כך שנפיחויות ושטפי דם בפנים יחלפו באופן ובמהירות שונה מאדם לאדם. במעקב אצל הרופא המנתח, ישנה חשיבות למניעת ובקרת תופעות לוואי או סיבוכים פוטנציאליים של ניתוחי האף.

מה כולל ניתוח אף ללא שבירת עצם?

כאשר מעוניינים בניתוח אף, מתבצע ניתוח מדויק של המרכיבים השונים שבו, כולל עצם עליונה, סחוס עליון, סחוס תחתון והשלד המקיף. בהתאם לנתוני האף ייקבעו את סוג הניתוח הנדרש. יכולות להיות כמה אפשרויות לניתוח, כגון ניתוח ליישור בו תתבצע שבירה של העצם או ניתוחים בהם יש צורך בניתוח בעצמות, בשלד ובסחוס. אפשרות נוספת היא ניתוח אף ללא שבירת עצם בה מתבצע שיוף של עצם האף. הניתוח ניתן לביצוע על ידי חדירה מהאף פנימה או יצירת חתך באף. 

לכן, לפני הניתוח, נערכת בדיקה של המטופל כדי להעריך את תקינותו לניתוח המבוקש ואת האפשרויות המתאימות לו. לפעמים, נמצא שניתן לבצע את הניתוח בלי לפצוע את העצם בכלל. עם זאת, חשוב להבין את האפשרויות והסיכונים האפשריים ולבחור בתבונה את האפשרות המתאימה ביותר למטופל. יש לזכור שכל ניתוח פולשני נחשב לפעולה ללא חזרה ולכן חשוב להיות זהירים ולבדוק את האפשרויות בקפדנות.

איך יודעים אם ניתן לבצע ניתוח אף ללא שבירת עצם?

כפי שציינו, לפני ניתוח אסתטי באף יש צורך בפגישת ייעוץ מסודרת עם רופא מנתח מומחה. בפגישה זו הרופא יבצע בדיקות רפואיות שונות שיעריכו את תקינותו של המטופל לפני הניתוח. הבדיקות כוללות בדיקה מדוקדקת של מבנה האף, כדי לקבוע אם יש צורך בשבירת העצם במהלך הניתוח או לא. רק לאחר הבדיקות המלאות והמדויקות, יוכל הרופא המנתח להחליט על סוג הניתוח והאם ניתן לבצע ניתוח אף ללא שבירת עצם. בחירת הרופא המנתח חיונית, משום שהניסיון והמומחיות שלו יכולים להשפיע על סוג הניתוח והתוצאה שלו. בפגישת הייעוץ מומלץ להבין את התהליך ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות על מנת להבין את מהלך הניתוח וכל מה שנלווה לכך. כך תוכלו למנוע הפתעות בנוגע לתהליך ההחלמה ומהתוצאות הצפויות. פגישת הייעוץ צריכה להיות עמוקה, כנה ומפורטת ככל האפשר כדי להבין את סוג הניתוח ולמה המנתח בחר לבצע ניתוח אף ללא שבירת עצם או ניתוח אף המערב שבירה של העצם.

מה ההבדל בין סוגי הניתוחים השונים?

כפי שציינו קיימים סוגי ניתוחים שונים, אשר בחלקם יש צורך בשבירת העצם. בדרך כלל, רוב ניתוחי האף כוללים שבירה של העצם. מדובר בפעולה רגילה שנעשית לאלפי אנשים ואין צורך לחשוש. בניתוח האף, המנתח מתמקד באחד או יותר מרכיבי האף כגון שלד האף, העצם העליונה של האף והסחוסים של האף. כדי ליצור את התוצאה הרצויה בסיום הניתוח, נדרשת לעתים קרובות שבירת העצם, אך במקרים מסוימים הניתוח יכול להתבצע ללא שבירת העצם.

במקרים בהם יש גבנון באף יש צורך בקירוב העצמות המרכיבות את האף על מנת להצר אותו. במצב כזה יהיה צורך בשבירת העצמות המרכזיות בשביל להצר את האף ולא לשמור אותו רחב. עם זאת, קיימים מקרים רבים בהם אין צורך בשבירת העצם. במקרים אלה, המנתח רק משייף את העצם כדי ליצור תוצאה אסתטית נקיה וטבעית ללא כל בעיה נוספת.

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!