תיקון אף מעוקל: ניתוח אף ליישור מחיצה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף ליישור מחיצהניתוח אף נעשה לשתי מטרות עיקריות, בחלקן מטרות קוסמטיות ושינוי מראהו של האף, ובחלקן למטרות רפואיות ושינוי מבנה האף לפתרון והקלת סימפטומים מסוימים.

חלק מהניתוחים אף משלבים את שתי המטרות, כך שהמטופלים יכולים להרוויח ערך מוסף גדול יותר מהניתוח עצמו.

המטופלים אשר מעוניינים בניתוח אף מטעמים רפואיים, כמו למשל בניתוח יישור מחיצה, מופנים, לרוב על ידי רופא אף אוזן גרון מומחה, מכיוון שמחיצה עקומה או לא מאוזנת עלולה לפגום ולגרום לקשיי נשימה.

בטרם תיקון אף מעוקל, יש לבחור בקפידה את הרופא המטפל, על פי ניסיונו, הכשרתו והכימיה הנוצרת עימו. כמו כן, יש לשקול לשתף בניתוח, או כמנתח או כמייעץ, את רופא האף אוזן גרון. לפני הניתוח, יש לברר עם הרופא את כל הסוגיות המטרידות, הכוללות סיבוכים אפשרים, טיפים והמלצות לתקופת ההחלמה, מהלך הניתוח או תיקון אף מעוקל ועוד. ככל ששיחה זו תהיה פתוחה וכנה יותר, כך יוכל המטופל לשאוב פרטים ענייניים יותר, ולהיות מוכן באופן אופטימלי לניתוח ולחזרה לשגרה לאחריו.

אל תישארו עם אף עקום אתם יכולים לעשות תיקון אף מעוקל

תיקון אף מעוקל בניתוחי אף עשויים להיות רפואיים או אסתטיים, כתוצאה מפגמים מולדים או נרכשים (לאחר טראומות שונות). מחיצת אף לא ישרה או עקומה עלולה לגרום לקשיי נשימה ושנת לילה לא סדירה אשר תגרור עייפות לאורך כל היום, קשיי ריכוז ועוד.

בנוסף, מחיצה עקומה עלולה להפריע גם מבחינה אסתטית, ולגרום לעיוות ולשוני במראה הפנים השלמים. בכדי לאשש בעיה זו, יישלח המטופל לעיתים לבדיקה אשר תמדוד את שאיפת האוויר בשני הנחיריים, מכיוון שסטיית המחיצה עלולה להפריע לנחיר אחד או לשניהם.

רק פתרון כירורגי עשוי לסייע לתיקון מחיצת האף, אשר עשויה מסחוסים ועצמות ונמשכת, למעשה, עד הגולגולת. אולם, הרופא המבצע חייב להיות בעל ניסיון והכשרה מתאימים, בכדי שהוא יוכל לקבוע את הפתרון הספציפי הנדרש לבעיה הנמצאת מולו. מבחינת עלות הניתוח, יש לברר את אפשרות כיסויו על ידי קופת חולים או אחד מביטוחי הבריאות הפרטיים.

תיקון אף מעוקל: גם מסיבות רפואיות

סטיית מחיצת האף עלולה לגרום לקשיים רפואיים-נשימתיים ולבעיות אסתטיות. יש לבדוק את חומרת הבעיה הנראית, מכיוון שרוב האנשים סובלים מסטיית מחיצה, אך עקב חומרתה הקלה מאד, הם אינם מרגישים בכך. אך יש להקפיד בכל ניתוחי האף על יישור המחיצה, גם אם לא קיימים סימפטומים קליניים, מכיוון שאי תיקונה עלול לגרום ולהחריף קשיי נשימה, אשר פעמים רבות לא היו לפני הניתוח. מהלך הניתוח דומה מבחינת ההרדמה לכל תיקון אף מעוקל או ניתוח אף בעל מטרה אחרת.

במהלך תיקון אף מעוקל והניתוח, הרופא יכרות את הסחוסים הפוגעים בנשימה ויאזן את המחיצה המעוותת. לפעמים, הניתוח יכלול רק את יישור המחיצה, בעוד שבמקרים אחרים, הוא יכלול גם תיקונים אסתטיים נוספים. בכדי להבין את שיטות העבודה השונות, יש לברר את כל הפרטים בטרם הניתוח, ואת הסיבוכים האופייניים לשיטות השונות.

החלמה מניתוח ליישור מחיצת אף

לפני הניתוח, יש לקחת בחשבון כי יש צורך בשבוע לכל הפחות לתקופת ההחלמה. כאשר המטופל ייצא מהניתוח, קרוב לוודאי כי פניו יהיו נפוחות, תחבושות וטמפונים יוכנסו לאפו אשר יהיה מגובס. על המטופל יהיה לשמור כי ראשו יהיה זקוף, ובשעת שכיבה ראשו אמר להיות גבוה מגופו. החזרה לפעילות גופנית יכולה להיעשות רק לאחר מספר שבועות, ולא לפני אישור הרופא.

את התחבושות הפנימיות אפשר יהיה להוציא לאחר מספר שעות, והגבס על האף יורד לאחר כשבוע. עם זאת, כדאי להיזהר ממכות ישירות, קינוחי אף, והתאמצות יתר גם לאחר מספר חודשים מיום הניתוח. בכל מקרה של בעיה או חשש, יש לפנות ולהתייעץ עם הרופא המטפל.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!