מתי מבצעים ניתוחי אף להסרת קונכיות?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח להסרת קונכיות באףניתוח אף המתייחס לקונכיות מבוצע ברוב המקרים כשהמטופל סובל מבעיות נשימה.

קונכיות האף הן הבליטות הנמצאות ברקמת האף בדופן הנחיריים, המכוונות את האוויר הנכנס לרירית האף, שומרות על לחותו ומסננות אותו מפני זיהומים ורעלים.

כשהקונכיות גדולות מדי מבחינה אנטומית או כתוצאה מגורמים מתפתחים, הן עלולות להפריע לתהליך הנשימה התקין. אם האבחון מצא שהבעיה היא בקונכיות האף, הרופא ימליץ על ניתוח כריתת או הצרת קונכיות – ניתוח קונכיות. כהתמודדות לפני הניתוח, יש להכיר את המידע הנתון עליו, כמו גם על סיבוכים פוטנציאליים קיימים.

ההמלצה למטופלים היא להפסיק את העישון, באם קיים, לפני הניתוח, כדי לא לגרות או לגרום נזק לרירית האף. לפעמים יהיה על המטופל גם להפסיק נטילת תרופות למצבים רפואיים כרוניים, בהתאם להוראת הרופא. יום לפני הניתוח יש להיות בצום, כהכנה לפני ההרדמה הצפויה. המטרה היא לטפל באופן שמרני, עד כמה שניתן, ובאופן הדרגתי על פי חומרת הבעיה ותלונותיו של המטופל.

מתי וכיצד מתבצע ניתוח קונכיות?

ניתוח קונכיות או כריתת קונכיות תומלץ לאחר בעיות נשימה מתפתחות והתעבות רירית האף. התעבות זו יכולה להיגרם מדלקות חוזרות ונשנות, אלרגיה, ולפעמים כתוצאה משימוש בתרסיסי אף או טיפות אף שונות. פעמים רבות, גורמים אלה יובילו לכך כי תהיה התמלאות והתעבות הרירית והפרעה לתהליך הנשימה התקין.

במקרים רבים, כשהסיבה לקשיי הנשימה קשורה לשימוש בתרסיס אף, כל שדרוש הוא הפסקת השימוש בו, והחלפת הטיפול בכדורים או אמצעי אחר. כאשר פתרון זה אינו יעיל, או כאשר ההתעבות נגרמת מסיבה אחרת, נדרש ניתוח קונכיות או הצרתן (Turbinoplasty).

ניתוח לכריתת קונכיות לא כולל את כל הקונכיות הקיימות מחשש כי תיגרם פגיעה לכניסת האוויר וירידה באיכות האוויר הנכנס. הכריתה תכלול רק את צמד הקונכיות התחתונים, ולפעמים אף האמצעיים (יש לזכור כי קיימים בכל נחיר כשלוש עד ארבע קונכיות), כאשר הדגש הוא על כריתה של העצם בלבד.

במקרים קלים יחסית, תבוצע צריבה על גבי הקונכיות (הצרת הקונכיות), אשר יפחיתו מגודלן, בתקווה כי פעולה זו תגרום לשיפור ניכר. ניתוח זה נחשב לשמרני וקל יותר. ישנן כיום עשרות טכנולוגיות ניתוחיות לטיפול במצב, אך הבחירה בגישת הניתוח נקבעת ברוב המקרים על ידי הרופא המנתח, כתלות במצבו של המטופל ובמטרת הניתוח.

ניתוח קונכיות ודרכי טיפול והתמודדות

ניתוח קונכיות יעיל לשיפור הנשימה ובהקלה על בעיות שינה. בנוסף, המטופל יגלה שהוא שרוי במצב רוח טוב יותר כתוצאה מכך, ולכן ההתמודדות הרגשית הינה קלה יחסית. ברוב המקרים, הניתוח מתבצע בהליך אשפוז קצר הנועד רק למעקב אחר דימומים או תופעות לוואי בלתי רצויות אחרות.

אך יש להתייעץ עם הרופא בכל מצב של חוסר נוחות, כמו אף סתום, דימומים, כאבי ראש או המשך בעיות נשימה. על הרופא לבדוק את התלונות ולחפש את הגורם לכך. לפעמים ניתוח כריתת הקונכיות או הצרתן, נעשה כחלק מניתוח קוסמטי גדול יותר הנועד לשפר את מראה האף. במקרה זה, יהיה אפו של המטופל חבוש למשך מספר ימים, והנפיחות תחלוף בהדרגה.

בכל מקרה, יש לבחור בקפידה את הרופא המנתח, לשאול שאלות רבות ולהיות מוכנים לקראת הבאות, הן מבחינת המראה לאחר הניתוח והן לגבי ההרגשה הצפויה. יש להקפיד למלא אחר הוראותיו של הרופא המטפל, באופן אשר לא יסכן את המטופל.

ראו גם:
ניתוח לתיקון אף בצורת "S"

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!