ניתוח אף וסינוסים: שני הליכים בניתוח אחד

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוחי אף וסינוסיםניתוחי אף הם הליכים פופולאריים בקרב צעירים ומבוגרים. לרוב, הם מבוצעים מתוך מניעים קוסמטיים ואסתטיים גרידא. אך קיימים מקרים רבים בהם ישנה משמעות רפואית לניתוחי האף והסינוסים.

לפעמים, בניתוחים רפואיים אפשר לשלב גם היבטים קוסמטיים, ולשלב בין המטרות השונות, לרווחת המטופל. לפני ניתוח אף, ובמיוחד כאשר הוא נובע מסיבות רפואיות, יש לבצע בדיקות רבות לפני קבלת המטופל לניתוח, כמו למשל בדיקות CT, ואחרות.

בדיקות אלו ייתנו תמונה רחבה יותר לרופא המטפל על מצבו של המטופל, ויאפשרו לו לקבוע את מהלך הניתוח באופן מושכל ובהיר יותר. בנוסף, יש לקיים פגישת ייעוץ לפני הניתוח, על מנת לתאם ציפיות, ולהבהיר את מהלך הניתוח, והתוצאות הצפויות.

שילוב ניתוח אף וסינוסים: גישת טיפול בטוחה

הליכים משולבים אלו מבוצעים במקרי דלקת כרונית בסינוסים וחסימת הסינוסים, שמקורה במבנה האף, או בטראומה מתפתחת. חסימות אלו יגרמו לדלקות חוזרות ונשנות, כאבי ראש, וקושי נשימתי. מטרת הניתוח היא להחזיר את הסינוסים לתפקוד, כך שהם יהיו פתוחים, ומאווררים.

הניתוח מבוצע גישה אנדוסקופית ואינו כרוך בפתיחת האף. האנדוסקופ מוחדר לסינוסים וביכולתו לשאוב את ההפרשות שהצטברו, ולהרחיב את החלל באופן אשר יחזיר את תיפקודו. סיבוכי הניתוח במקרה זה, הינם משמעותיים ומורכבים יותר, מאשר בניתוחי אף מן הסוג השני. קירבת הסינוסים אל תפקודי מוח הכרחיים כמו מערכת הראייה, כלי דם גדולים ועוד מהווה סיכון עבור המטופל, במהלך הניתוח.

סיבוכים אלו נדירים כיום, ככל שתהליך הניתוח הפך להיות מודרני וממוחשב יותר. עדינות האנדוסקופ נחשבת ליתרון בניתוחים אלה, על פני ניתוחי סינוסים שנעשו בעבר. ישנם מרכזים רפואיים אשר בעקבות ביטחון זה הפחיתו את ימי האישפוז, ומסתייעים רק במעקב אחר המטופל אשר נשלח לביתו.

תקופת ההתאוששות מניתוח אף וסינוסים

ניתוח אף וסינוסים מבוצע עם הרדמה מקומית וחלקית. ההרדמה ניתנת כזריקה, והכנסת טמפוני צמר גפן לנחיריים, כך שהמטופל מטושטש. למרות שהניתוח קצר באופן יחסי, נדרש מעקב אחר מצב המטופל, ולכן הוא יועבר בסיום הניתוח לאשפוז של מספר ימים, בדרך כלל במחלקת אף אוזן-גרון. במהלך האשפוז, ינוטרו כמויות הדמם ויינתנו משככי כאבים, על פי דרישתו של המטופל.

ההתמודדות במחלקה, ובמספר הימים שלאחר השחרור הביתה, כוללת הקפדה על מנוחה רבה, תזונה נוזלית, ותנוחה פיסית בה הראש יימצא גבוה יותר משאר הגוף. בימים אלה, יש לדווח לרופא ולצוות הרפואי על כל הרגשת אי נוחות, או חששות אשר עולים.

ראו גם:
ניתוח להסרת אדנואיד – שקד שלישי

לקיחת ביופסיה בניתוח אף

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!