ניתוח אף: אלו השלבים המצפים לכם

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

השלבים לביצוע ניתוח אףפרט למקרים בהם נדרש ניתוח אף לשם תיקון שברים או טיפול בקשיי נשימה, הליך זה נבחר בדרך כלל מתוך מטרות אסתטיות. במצבים אלו, בסופו של דבר, המטופל הוא זה שמחליט להמשיך בניתוח.

מאמר זה דן בשלבים בהם מתבצע ניתוח אף, החל מפגישת הייעוץ ועד לתהליך ההחלמה.

פגישת הייעוץ: הדגמת אפשרויות הניתוח

לפני ניתוח אף, מומלץ שהרופא יבצע צילום חזיתי וצילום פרופיל של האף על מנת להדגים למטופל את אפשרויות הניתוח. המטופל והמנתח סוקרים את התמונות לפני הניתוח על מנת לדון באזורים מהם המטופל אינו מרוצה. באופן כללי, ניתוח אף יכול להתבצע בתור הליך ללא אשפוז.

היות והניתוח מתבצע עם חומר הרדמה כללי או מקומי, מומלץ שהמטופל יארגן הסדר הסעה לביתו בתום הניתוח, ואדם שיוכל לשהות איתו בשעות שלאחר מכן, היות וחומר ההרדמה עשוי לטשטש מעט את החושים. לאחר פגישת הייעוץ, הרופא מבצע בדיקות מקדימות המקובלות לפני הניתוח, כולל בדיקות מעבדה בעת הצורך, היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית.

על המטופל ליידע את הרופא אודות תרופות קונבנציונאליות או הומיאופתיות אותן הוא נוטל, על מנת למנוע סיבוכים. בנוסף, על המטופל להימנע משתיית אלכוהול במשך יומיים לפחות לפני הניתוח.

מה קורה במהלך הניתוח?

בשלב ראשון, המנתח מרדים את האזורים בהם אמור להתבצע הניתוח, באמצעות הרדמה מקומית עם אפינפרין, כדי להפחית את הדימום והכאב לאחר הניתוח, ואז מבצע חתך בתחתית האף במקום בו נמצאת העצם הקדמית. לאחר מכן מופעל לחץ להזזת העצמות, יצירת בסיס צר חדש לאף והשחזת או הסרת הגבנון ב"גשר" האף. אם עצמות האף עבות או רחבות מומלץ לבצע הדמיה ממוחשבת לפני הניתוח על מנת לדעת בדיוק כיצד להתקדם.

לעיתים, ובהתאם לצורך, יתבצע חתך רוחבי ולא אנכי בצד האף, תוך הפעלת לחץ להזזת העצמות על מנת ליצור בסיס צר יותר. כאשר עצמות האף עבות באופן יוצא דופן, מנוקב העור באופן ישיר באמצעות אזמל קטן המאפשר יצירת קו שבר מעולה לעיצוב האף מחדש תוך צמצומו. לאחר השלמת הזזת עצמות האף, נסגרים כל החתכים והמנתח חובש את האף בסד על מנת למנוע את תנועת העצמות.

מה מצפה לכם בתקופת ההחלמה?

יש להשאיר את הסד קבוע על האף במשך שבוע, על מנת שהאף יתייצב ויתרפא. לאחר שבוע ניתן להסיר את הסד והתפרים. בדרך כלל, אין צורך בניתוח נוסף. המטופל יכול לצפות לכמות מינימאלית של דימום מהאף במהלך יממה לאחר הניתוח. לעיתים יופיעו כתמים שחורים או כחולים מסביב לעיניים, כתוצאה מחבלות אפשריות שנגרמות במהלך הניתוח. תופעות לוואי אלו נעלמות לאחר שבוע עד שבועיים.

מומלץ לבצע רק פעילות גופנית מתונה לאחר הניתוח. המטופל יכול לשוב לפעילות גופנית מאומצת בתוך מספר שבועות. יחד עם זאת, היות וקווי השבר עדיין עדינים, והאיחוד הגרמי של האף מתבצע רק לאחר שישה שבועות, יש להימנע מפעילות גופנית נמרצת מסוימת, כגון ריצה, רכיבה על סוסים או רכיבה על אופניים במהלך תקופה זו.

בנוסף, יש להימנע מפעילויות המסכנות את האף בזמן זה. עם תום תקופת ההחלמה, בדרך כלל לאחר כחודשיים, האף עשוי לשוב ולהיות עמיד בפני כל פעילות גופנית או פיזית כפי שהיה טרם הניתוח.

הרקמות הרכות של האף מתפתחות והופכות להיות מוצקות בהדרגה במשך כשנה לאחר הניתוח. המראה הפיזי החדש מתייצב למצב נורמאלי לאחר מספר חודשים, עד לקבלת התוצאה הסופית הרצויה.

בסופו של דבר, לאחר שנה, המטופל יכול לצפות לתוצאות האופטימאליות הסופיות אותן ביקש להשיג מהניתוח. צילום שלאחר הניתוח והשוואתו לצילום שבוצע טרם הניתוח, ימחיש את התוצאות והשינוי.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!