כמה מסוכן דימום מהאף?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

דימומים מהאף, הנקראים בשפה הרפואית אפיסטקסיס, עשויים להיראות מדאיגים, אך הם למעשה די שכיחים ובדרך כלל אינם מזיקים.

 התרחשויות פתאומיות אלו נובעות מהתפוצצות של כלי דם במעברי האף. למרות שהם יכולים להדאיג מאוד, רוב הדימומים מהאף קלים לניהול ולעצירה.

 

דימום מהאף

בספרות המדעית ישנם שני סוגים עיקריים של דימומים מהאף: קדמי ואחורי. דימומים מהאף הקדמי, הנפוצים ביותר, מקורם בחלק הקדמי של האף שבו כלי הדם עדינים יותר ונוטים לגירוי או פציעה. דימומים אחוריים הם פחות תכופים ומתרחשים בדרך כלל עמוק יותר בתוך האף. לעתים קרובות הם נובעים מכלי דם גדולים יותר ועשויים לדרוש טיפול רפואי של רופא א.א.ג כדי להפסיק את הדימום.

 

מספר גורמים תורמים לדימום מהאף:

1.  אוויר יבש, נפוץ במיוחד באקלים צחיח או במהלך חודשי החורף כאשר החימום הפנימי פועל, יכול לייבש את קרומי האף, ולהפוך אותם רגישים יותר לדימום.

2. טראומה או פציעה באף, כגון קינוח אף בכוח או משיכה של הנזלת, יכולים גם הם לעורר דימום מהאף. בנוסף, מצבים רפואיים מסוימים או תרופות המשפיעות על קרישת הדם עלולים להגביר את הסבירות לחוות דימומים מהאף.

 

הטיפול בדימום מהאף

הטיפול בדימום מהאף כרוך בכמה שלבים פשוטים. ראשית, הישאר רגוע. הטה את הראש מעט קדימה (לא אחורה) זה עוזר למנוע בליעת דם ומפחית את הסיכון לבחילות.

צבוט את החלק הרך של האף שלך, ממש מתחת לגשר, והפעל לחץ קבוע למשך כ-10-15 דקות. נסה לנשום דרך הפה בזמן זה. הימנע משכיבה או הטיית ראשך לאחור, מכיוון שזה עלול לגרום לדם לזרום במורד הגרון..

כדי למנוע דימום מהאף, שמירה על לחות קבועה במעברי האף היא חיונית. זאת על ידי שימוש בתרסיס לאף מלוח או מריחת שכבה דקה של ג'לי נפט בתוך הנחיריים. בנוסף ישנם מכשירי אדים שיכולים גם להוסיף לחות לאוויר, במיוחד בסביבות יבשות. זכור, הימנעות מלקנח את האף והימנעות ממשיכת אף  חזקה יכולה להפחית משמעותית את הסיכון לדימום מהאף.

ברוב המקרים, דימום מהאף נפסק מעצמו, אך אם הדימום נמשך יותר מ-20 דקות למרות הפעלת לחץ, או אם אתם חווים דימום מהאף תכופים ללא סיבה נראית לעין, מומלץ לפנות לטיפול רפואי. במיוחד עבור דימומים מהאף אחוריים או כאלה המלווים בתסמינים כמו סחרחורת, התעלפות או קשיי נשימה, טיפול רפואי מידי הוא חובה.

 

לסיכום,

דימומים מהאף, למרות שלעתים קרובות יוצרים פאניקה ודאגה רבה הם נחשבים שפירים, כלומר נורמליים אך הופעתם יכולה להעיד מדי פעם על בעיה בריאותית נוספת. התייעצות עם איש מקצוע רפואי עבור דימומים מתמשכים או חוזרים מהאף מבטיחה הערכה נכונה וניהול מתאים כדי לטפל בכל גורם מחלה אפשרי.

ד"ר אלימלך דויטש <br> אף אוזן וגרון/סינוסים
ד"ר אלימלך דויטש
אף אוזן וגרון/סינוסים
074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!