חוות דעת רפואית לפני או לאחר ניתוח אף

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

חוות דעת רפואית לניתוח אףחוות דעת רפואית לניתוחי אף, יכולה להיעשות באחת משלוש הדרכים: לפני ניתוח אף ראשון בכדי לקבל הצעת מחיר ואבחון על סוג הבעיה הקיימת; לאחר תוצאות לא מספקות של ניתוח אף ראשוני או כחוות דעת על סיבוכים ותופעות לוואי קיימות; וכהכנה למשפט תביעה על רשלנות רפואית ביחס לניתוח אף שנעשה.

בכל מקרה של בקשה לחוות דעת שנייה, יצטרך המומחה להחליט על טיב השיפור האסתטי שנעשה, על חיוניותו ועל התוצאות האסתטיות והרפואיות שהתקבלו.

לפעמים, תתבקש חוות דעת שנייה מרופא בדבר סיבה רפואית לניתוח אף. ישנם מקרים בהם עיוות במבנה האף מפריע לנשימה או לתפקודים פיסיים נוספים, ולכן יחליט המטופל כי יש לו צורך בדעות שונות ונוספות של רופאים ביחס לבעייתו. חוות דעת זו עשויה להיות מוכרת וממומנת על ידי קופת החולים של המטופל, כחלק מהשירות הניתן.

בהתאם לממצאי חוות הדעת הרפואית, ניתן לקבוע אם קיים צורך בניתוח, או לחילופין האם יש לו עילה לתביעת הרופא המנתח. כאשר חוות הדעת הרפואית נעשית מטעם בית המשפט, כחלק מהדיון בתיק המטופל, היא עשויה לקבוע את גובה הפיצויים או את אחוז הנכות הפוטנציאלי.

חוות דעת רפואית לפני הניתוח: להבין את כל האפשרויות

ההחלטה על ניתוח אף, אשר הינה החלטה אסתטית בעיקרה, צריכה להיעשות באופן מושכל, לאחר שפרמטרים רבים נלקחו בחשבון. לשם קבלת התוצאות המספקות ביותר, על המטופל לבחון מספר רופאים ומנתחים ולהחליט ביניהם. חוות דעת שנייה יכולה לספק תמונה רחבה יותר, לא רק מבחינת עלות הפרוצדורה, אלא גם ובעיקר לשם חיוניות התהליך עצמו, מידת ההתאמה של המטופל להליך זה, ומידע נוסף בדבר ניתוחים נוספים, סיבוכים או תופעות לוואי פוטנציאליות.

על המטופל לשאוף לכימיה ולקשרים פתוחים עם הרופא המנתח, בכדי שיוכל לשאלו את כל אותן שאלות אשר מטרידות אותו לגבי הניתוח והעתיד. פעמים רבות, דווקא בחוות הדעת השנייה, מצליח המטופל להבין את התמונה הרחבה יותר, ואת מורכבות הניתוח והתוצאות.

ברוב המקרים, חוות הדעת הרפואית ניתנת רק לשם התרשמות, והתשלום יתבצע רק כאשר יוחלט על המשך טיפול. עם זאת, נושא הייעוץ והתשלום הכרוך בו, חייב להיות מוסכם על שני הצדדים (הן הרופא והן המטופל), עוד בטרם קביעת ותחילת הפגישה.

חוות דעת שנייה לאחר תוצאות לא מספקות

רוב ניתוחי האף מסתיימים בהצלחה ושביעות רצון של המטופלים. אולם ישנם מקרים בהם מרגיש המטופל כי התוצאה המקווה לא התממשה. פעמים רבות, הוא יבחין בזאת לאחר מספר שבועות מיום הניתוח, כאשר הנפיחות המקומית תחלוף והתחבושות יוסרו.

כדי שלא להתרשם מחוות דעתו של המטופל בלבד, הוא יידרש לחוות דעת רפואית שנייה. חוות דעת זו תוכל לספק מידע אובייקטיבי, ולהעמיד את החלטותיו של הרופא המקורי במבחן "הרופא הסביר". בנוסף, לפעמים, בית המשפט מבקש  לדעת האם רשלנות רפואית באמת התרחשה, וידרוש חוות דעת רפואית שנייה.

המטופל יישלח להסתכלות ואבחון אצל מנתח פלסטי אשר יחווה את דעתו על הניתוח שנעשה, הסיבוכים שהתרחשו והמראה החדש, ויחבר דוח כולל, מקיף ועשיר בפרטים.

כשהרופא נותן את דעתו על פי דרישות בית המשפט, כל מה שייאמר יהיה מקובל על בית המשפט, הן לצורך הפסיקה והן לצורך הערכת גובה הפיצויים או אחוז הנכות. חוות דעת זו תצטרך לתת את הדעת ולשים לב לגבי טיפולים נוספים אשר צריכים להיעשות בכדי לתקן את שאמור להיות מתוקן או ניתוחים חוזרים שעל המטופל לעבור.

ניתוח אף והפסקת עישוןעישון הוא הרגל גרוע, המשפיע על הבריאות בטווח הקצר והארוך. במקביל להשפעות הבריאותיות השליליות הישירות שנובעות מהעישון, מעשנים עשויים להימצא כבלתי מתאימים לביצוע של ניתוחים פלסטיים שונים.

חלק מהמנתחים אינם מוכנים לקבל לטיפולם אנשים שמעוניינים לעבור ניתוח אף במידה והללו לא מוכנים לחדול מעישון במשך זמן מה הן לפני הניתוח והן אחריו.

אבחון לפני ניתוח

במהלך האבחון לפני ניתוח אף, השאלות הראשונות אותן שואל הרופא את המטופל הן שאלות הנוגעות להרגלי חיים, שימוש בתרופות, או נוכחות אלרגיות. בנוסף, במהלך האבחון מבוצעים גם צילומים שונים של האף, לרוב מזוויות שונות, ונערך בירור גם בקשר לשאלה האם המטופל המועמד לניתוח נוהג או נהג לעשן בעבר.

חלק מהמנתחים הפלסטיים אינם מוכנים לנתח מועמדים שנוהגים לעשן כאשר אחרים אינם חד משמעיים בגישתם לנושא. יש שמוכנים לנתח גם מטופלים מעשנים, תחת תנאים מסוימים כאשר הם מקפידים לספר על הסיכויים הגדולים יותר להופעת תופעות לוואי שונות.

ההמלצה במהלך מפגש הייעוץ הראשון לפני ניתוח אף היא להפסיק לעשן למשך תקופה של שלושה ארבעה חודשים לפחות. מחצית התקופה תהיה לפני הניתוח והמחצית האחרת – לאחריו.

בין עשן לניתוח

כדי להבין מדוע יש בעיתיות למטופלים מעשנים לעבור ניתוח בכלל וניתוח קוסמטי בפרט, יש להבין שלעישון השפעה עמוקה על הפיזיולוגיה האנושית. היבט אחד של העישון שקשור לניתוח אף הינו ההשפעה של הסיגריות על הריאות ועל הנשימה של המעשן. לסיגריות השפעה מצטברת על יכולת התפקוד של הריאות באופן ישיר ובנוסף יש להן השפעה לא קטנה על יכולת הנשיאה של החמצן על ידי כדוריות הדם.

שני הגורמים הללו הם שגורמים למגוון רחב של סימפטומים בקרב מעשנים. תופעות של קוצר נשימה, קשיי נשימה, חרחורים וצפצופים הן רק חלק מהתופעות שמלוות את האדם המעשן. כאשר לוקחים בחשבון שניתוח אף כרוך בהרדמה, תהליך לא פשוט עבור הגוף האנושי, מסתבר שמצבו של האדם המעשן טוב עוד פחות.

השפעות העישון על ההחלמה מניתוח אף

ההיבט השני של העישון, מלבד הסיכון המוגבר שכרוך בתהליך ההרדמה עצמו נובע מהיכולת הטבעית של הגוף להחלים ממצבים של פגיעות שונות. ניתוח כולל ביצוע של פעולות שמעצבות מחדש את הרקמות באף ובפנים. בין היתר מבוצעים תהליכים של שיוף, חיתוך והסרה של רקמות, עור, עצמות סחוסים ועוד.

מטבע הדברים, לאחר הניתוח נוצרות גם רקמות צלקתיות, נפיחויות ובצקות שעל הגוף להתמודד עימם בתהליך הריפוי הטבעי. גם כאן, מצבו של האדם המעשן טוב הרבה פחות מזה של האדם שאיננו מעשן. היכולת של הגוף לרפא את עצמו יורדת במידה רבה, בשל ההשפעות של החומרים שנמצאים בסיגריות.

יתר על כן, הסיגריות הן בעלות השפעה ניכרת על כלי הדם בצורה שהגוף מתקשה להזרים דם לאזורים הנדרשים לעבור ריפוי. קשיים אלה מאריכים את זמן ההחלמה ולעיתים גם פוגעים באיכות ההחלמה עצמה.

עדיף להפחית, כדאי להפסיק

מכיוון שהסיגריות מזיקות לבריאות, אין ספק שכדאי לכל המעשנים לחדול מהרגל מזיק זה. עם זאת, אפילו להפחתה בכמות הסיגריות היומית יש השפעה טובה על הבריאות.

המעוניינים לעבור ניתוח אף, מתבקשים להפסיק את ההרגל המזיק לפחות חודשיים לפני הניתוח אם ברצונו לשפר את סיכוייו להחלים כהלכה.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!