מתי קיים צורך בניתוח אף רפואי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף רפואיניתוח אף רפואי חיוני לטיפול בנשימה תקינה, בנוסף להליך הקוסמטי. ההליך כרוך בתיקון מחיצת האף, במקרים של עקמומית או סטייה, הקטנת דרכי הנשימה במקרים בהם הן מוגדלות וחוסמות את המעברים, וטיפול להרחבתם באמצעות השתלת סחוס.

יש לבצע הליך זה אך ורק במרפאה של רופא מיומן, מקצועי ומוסמך. ניתוח אף רפואי מוכר על ידי כל קופות החולים והביטוחים הפרטיים.

לפני ביצוע ניתוח אף רפואי, מתקיים מפגש ייעוץ בו מתוודע המנתח למצבו הרפואי של המטופל, מיישר עימו קו בנוגע לציפיות מהניתוח, ומפיג ציפיות שאינן ריאליות בקשר לתוצאות הניתוח.

ניתוח אף לתיקון המחיצה

במהלך הילדות, מחיצת האף ניצבת באופן ישר במרכז האף, עם התפתחות הגוף וההתבגרות, נוטה המחיצה להתעקם מעט לצד. במקרים מסוימים מתפתח גם מצב של בליטת הסחוס בבסיס התחתון של המחיצה. מצב זה ידוע כ"קריסטה". על פי רוב, סטיות קלות מסוג זה אינן מפריעות לנשימה דרך האף. מצד שני, לעיתים יתכן שהסטייה במחיצה תגיע לחסימה מלאה או חלקית של אחת ממערות האף.

בנוסף למקרי סטיית מחיצה התפתחותית או מולדת, גם טראומה גופנית או פציעה קשה יכולים לגרום למצב זה. ניתן לטפל בהפרעות נשימה המתרחשות כתוצאה מסטיית מחיצה, בהליך ניתוחי בלבד.

ניתוח זה מתקן ומטפל בבעיות מחיצת האף. בשפה המקצועית ידוע הליך זה כ"כריתה תת רירית של המחיצה". מטרת הניתוח העיקרית היא שיפור הנשימה דרך האף. בנוסף, מבוצע הניתוח לשם הפניית מעברי האף לצורך אבחון מצבים רפואיים של גידולים, דימומים או פוליפים באף. למצבים רפואיים אלו ההליך היחיד המבוצע הוא ניתוח אף. לא קיימים טיפולים תרופתיים המשפרים בעיות אלו.

כך מתבצע ניתוח אף רפואי

ניתוח אף רפואי מתבצע תחת הרדמה מקומית או כללית, על פי העדפת המטופל ובהתאם להמלצות הרופא. ניתן לבצע ניתוח זה כהליך יחיד או לשלבו עם ניתוח קוסמטי. אנשים הסובלים מבעיות נשימה דרך האף, אשר מעוניינים גם בניתוח פלסטי, מבצעים בדרך כלל את שני הניתוחים במשולב, על מנת לאחד את תקופת ההחלמה ולחסוך בעלויות.

במהלך הניתוח, מופרדת הרירית המצפה את סחוס המחיצה, והמנתח מיישר או כורת את האזור המוסט. תוך כדי ההליך, הוא דואג לשמור על מסגרת מינימאלית של סחוס המחיצה, על מנת שלא לגרום נזק למבנה האף. עם תום הטיפול בסחוס המחיצה, שבה למקומה שכבת הרירית והנחיריים נחבשים למשך יממה עד שלושה ימים, על פי המלצת הרופא.

הסיבוכים הכרוכים בניתוח מסוג זה כוללים חוסר שיפור בדרכי הנשימה, זיהום, ניקוב במחיצה או דימום ממושך מעבר ליום או יומיים.

ניתוחים פלסטיים של האף הם מהניתוחים הפופולאריים בתבל. מרביתם הם ניתוחים אסתטיים ונובעים מהצורך שמרגישים אנשים לבצע שינוי אסתטי של האף שלהם. בין אם הסיבה היא פגם אסתטי  אמיתי ובין אם לא – שינוי באף מקנה הרבה יותר מנראות ופרופורציה. הוא מסייע לשיפור הבטחון העצמי והתחושה ובעיקר משפר את איכות החיים של מי שביקש לשנות את מראה האף.

אך למרות שניתוח אף מסיבות אסתטיות הוא חשוב, ישנם ניתוחי אף פלסטיים חשובים אף יורת. למעשה, פעמים רבות הם נובעים מסיבות קריטיות. כזה הוא ניתוח אף רפואי. עוד לפני עניין המראה יש לאף תפקיד חשוב ואקוטי. לאפשר לנו לנשום בצורה תקינה וקלה, לאפשר לנו להריח ועוד. לא תמיד תפקודים אלו של האף פשוטים. נראה לנו שאין דבר קל יותר מלנשום אבל יש אנשים שהדבר קשה להם מאוד. רוב המתקשים בתפקודים הבסיסיים של האף חווים זאת בשל פגם מולד או בעקבות טראומה שפגעה באף ומשם בתהליך הנשימה. עבורם – ניתוח אף רפואי הוא הפתרון.

ניתוח אף רפואי לבעיה רפואית

נכון שזה מעצבן כשהאף שלנו סתום כתוצאה מהתקררות וקשה לנו להכניס אוויר לגוף? אז תחשבו שלא מדובר במצב שיעבור אחרי כמה ימים וכמה צלחות מרק עוף אלא מצב תמידי ומתסכל. מסיבות שונות, כניסת האוויר לאף אינה מיטבית ולכן גם תהליך הנשימה כולו נפגע. ישנן סיבות רבות למצב זה אבל 3 מהם עיקריות: סטיה או עוקם של מחיצת האף, תפקוד לקוי של השסתומים, או גודל חריג של הקונכיות התחתונות. ניתוח אף רפואי יסייע ליישר את המחיצה ולאפשר זרימה טובה יותר של אוויר, להקטין את הקונכיות ולהכניס שתלים, שמשפרים את יעילות השסתומים. 

סיבות שונות יכולות להביא לכדי בעיות משמעותיות רפואיות באף. טראומה היא כאמור אחת מהם. הכוונה לחבלה קשה שעובר האף, כתוצאה משבר, מעיכה וכד' (מתאונות, מכות בראש ועוד). יעילותו של האף במערכת הנשימה יכולה להיפגע גם בעקבות מחלות או גידולים המותירים את אותותיהם בו וכמובן יש את המומים המולדים. זו גם הסיבה מדוע ניתוח אף רפואי מבוצע גם בקרב ילדים ופעוטות, שכן יש לעיתים דחיפות בדבר. זאת בניגוד להמלצה של הרופאים שלא לבצע ניתוחי אף פלסטיים מסיבות אסתטיות לפני גיל 15 -16, מכיוון שהאף והפנים ממשיכים להתפתח עד גיל זה וממילא ניתוח אסתטי לא יהיה אפקטיבי. 

ההבדל בין ניתוח אף רפואי לניתוח אסתטי

ניתוח אף רפואי הוא הכרח. ככזה, היוזמה לרוב אינה מגיעה מהמטופל עצמו אלא בהמלצת הרופאים, החוששים לבריאותו ורואים בניתוח פתרון רפואי נכון. לעומת זאת, ניתוח אף אסתטי הוא תוצאה של יוזמה של המטופל שאינו מרוצה ממשהו באף שלו. כאמור, ניתוח אף רפואי ניתן לעשות בכל גיל ואילו אסתטי מומלץ שלא לבצע לפני סיום עיצוב תווי הפנים, לפחות עד גיל 16.

לעומת השוני ישנו דמיון רב בין 2 סוגי הניתוחים. שניהם הם ניתוחים מורכבים יחסית (ואין זו משנה אם תבחרו בשיטת ניתוח פתוחה או סגורה) הדורשים דיוק רב ותכנון מוקדם. אלו תשיגו רק אם מי שיבצע את הניתוח יהיה רופא מיומן ומקצועי בתחום ולכן עליכם לפנות רק למרפאות או מכונים מומלצים ואיכותיים (גם ניתוח אסתטי חייב להיות במרפאה כירורגית). הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה מקומית או מלאה והוא דורש זמן החלמה ממושך (אם כי לא קשה מידי)

שילוב ניתוח אף רפואי עם ניתוח אסתטי

הפרקטיקה המקובלת, כמובן למי שמעוניין בכך, היא לעבור ניתוח אף רפואי במשולב עם ניתוח אף אסתטי, באותו פרק הזמן. כאשר אנחנו מדברים על שילוב, אנו מדברים כמובן על אותו הזמן ואותו חדר הניתוח ובנוסף, ההמלצה היא לעשות זאת על ידי אותו רופא. הסיבה לכך היא כי חלק גדול מהצלחת הניתוחים הללו היא תכנון וידע מוקדם על כל מהלך ומהלך שאמור להתבצע. אם כל התהליך יעשה על ידי שני רופאים, גם אם עובדים בשיתוף פעולה, מהלכיו של האחד ישפיעו על המצב של השני ואם הוא לא מוכן לכך מראש, לא תמיד יהיה לפניו את המידע הנכון ובזמן אמת. לעומת זאת, רופא אחד יכול להחזיק את הניתוח מתחילתו ועד סופו ולהבין את ההשלכות של מעשיו בחלק הראשון של הניתוח על החלק השני.

למה לשלב?

למה בכלל לשלב בין ניתוח אף רפואי לבין ניתוח אסתטי. הסיבה הפשוטה ביותר היא כי אנחנו יכולים. אנחנו כבר הולכים לחדר ניתוח ולתקופת החלמה ואם כל מדוע לא לנצל את אותם המשאבים הנדרשים, בכדי גם לבצע ניתוח אף רפואי נדרש ובנוסף ובמקביל גם לשנות לטובה את מראה האף שלנו.

זוהי סיבה טובה מאוד אך הסיבה האמיתית קשורה כנראה לעובדה שהדבר מומלץ גם מבחינת הפרקטיקה של הניתוח ומתחייב מהתוצאות שלו. בהרבה מן המקרים, הבעיה הרפואית שבשמה אנו מבצעים ניתוח אף רפואי גורמת לעיוות האף. למשל כאשר יש סטיה של מחיצת האף, ברבים מן המקרים גם האף עצמו סוטה. תיקון מחיצת האף עצמו חשוב כדי לאפשר זרימה תקינה של אוויר אבל באותה פרוצדורה ועל הדרך, ניתן לתקן גם את הסטייה החיצונית. 

יתרה מכך, לעיתים מדובר בצורך שנוצר במהלך התהליך עצמו. בחלק מן המקרים (די נדיר), בעת ניתוח אסתטי נוצרת פגיעה בצורה האידיאלית של האף הקשורה לחלק הרפואי. מנגד, לעיתים כתוצאה ממקרה רפואי, יש גם בעיה אסתטית (למשל שבר באף לאחר חבלה קשה) ולעיתים, גם בעת התיקון מהסיבות הרפואיות, הרופאים שמבקשים קודם כל להציל את הנשימה, יוצרים בעיה אסתטית (למשל פגיעה בסחוס ורקמות, שמובילות לצניחה באף או עקמומיות וכד'). ניתוח אף רפואי שבא להיטיב עם דבר בסיסי כמו נשימה, הוא הזדמנות מצוינת להשיג מראה חיצוני משופר ולעשות הכל בתהליך אחד ויחיד.

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!