שיטות ניתוח להצרת אף רחב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף רחב ניתוחי אף שמתוכננים לשנות את מבנה האף נקראים רינופלסטיקה. בדרך כלל ניתוחים אלה ישנו את פרופורציות האף ואת המבנה הקיים, כמו למשל במקרה של הצרת האף כאשר האף נראה רחב מדי.

על המנתח יהיה לשים לב להתאמת האף לשאר תווי הפנים כך שלא ייצא צר מדי, ושוב יהיה חסר פרופורציות. בכדי לקבל חוות דעת אובייקטיבית ולתאם ציפיות בטרם הניתוח, יש להיפגש עם המנתח ולבדוק איתו האם האף נראה רחב מדי והאם ישנה אפשרות לתקן זאת.

ניתוח אף רחב מהווה אתגר עבור מנתחים רבים, ועל כן יש לבדוק את ניסיונו של הרופא בסוג ניתוחים מסוג זה. אצל אנשים בעלי אף רחב, עלול העור העוטף אותו להיות גס ועבה, ועל כן לא יאפשר את הגמישות המתחייבת בניתוח זה. לפעמים, ההחלמה ותקופת ההבראה בניתוחים אשר מנסים להצר את האף הרחב תהיה ארוכה יותר ותדרוש סבלנות הן מצד המנתח והן מצד המטופל.

ניתוחי אף רחב

במקרה של אף רחב, ובאפשרות הצרתו, יידרש הרופא לעשות זאת באמצעות פתיחת גב האף, קצה האף, הנחיריים או בשילוב בין האזורים הללו. החלטה זו תיעשה על פי שיקול דעתו של הרופא, ניסיונו ומיומנותו ומגוון הבעיות הנוספות אותן רוצה המטופל לפתור בניתוח אחד.

יש לתאם עם הרופא את בעיית הצלקת אם היא נותרת, ועודף העור אשר מתקבל מהצרת האף. בדרך כלל, בעיות אלו נפתרות באופן טבעי, מכיוון שעור האף מתכווץ ומתאים עצמו למבנה האף. אולם יש לקחת בחשבון כי גם כאשר הניתוח יתוכנן לפרטי פרטים, תוצאותיו לא יהיו משביעות רצון באופן שיספק את המטופל.

מכיוון שניתוח זה נחשב למסובך מבחינת מיומנויות אסתטיות, יש לדון עם הרופא המנתח על מכלול הבעיות ועל אופציות פתרון אחרות. יהיו פעמים, בהם הרופא המנתח, אשר יהיה אמין וישר, ימליץ לוותר על הניתוח, מפאת הסיכונים מחד, והבעיה המינורית מאידך. בכל מקרה יש לשקול את הנושא היטב בטרם לקיחת ההחלטה.

טיפול והתמודדות

גם במקרה של ניתוח אף רחב, צורת הטיפול וההתמודדות תהיה זהה לשאר ניתוחי האף. המטופל ייצא מחדר הניתוח כאשר אפו מגובס, ובדרך כלל פניו יהיו נפוחות. הנפיחות תרד בהדרגה לאחר מספר ימים, והטמפונים אשר הוכנסו לאף בכדי לספוג דימום, יוצאו אף הם.

את הסד המנתח יסיר כעבור שבוע או יותר, בכדי שיוכל להתרשם, פחות או יותר, מהתוצאה הסופית. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי לפעמים הנפיחות יורדת בקצב איטי יותר, והתוצאה המתקבלת תלך ותשתפר.

במקרה של הצרת האף, פעמים רבות, צורת ומבנה הפנים תיראה שונה ומשונה למטופל, כך שהוא יתקשה להתרגל למראה עצמו. עם זאת, הדמיה טרם הניתוח, עשויה לסייע למטופל להתרגל ביתר מהירות ולגרום לסיפוק מלא יותר והתמודדות טובה יותר עם התוצאות המתקבלות.

התאמת הניתוח למבנה האף

כאשר מתכננים ניתוח אף רחב או כל ניתוח אף אחר, חשוב לזכור שאין שני אפים זהים. לכן חשוב מאוד להתאים את המבנה החדש של האף לפנים ולאישיות של המטופל, ולספק לו תוצאות משלו. כמו כן, יש לקחת בחשבון את מבנה עצמות הפנים ולהתאים את מבנה האף. כל מנתח אף בוחר לעבוד עם טכניקות שונות ועם כלים שונים ולכן יש לקחת זאת בחשבון. ניתוח אף רחב יכול להיות מסובך יותר מאשר ניתוח באף רזה, ולכן חשוב לקבל מהמנתח הסברים והבהרות מלאות על התהליך, התוצאות הצפויות וכל הסיכונים הקשורים. יש לגשת לפגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי מנוסה ובעל יושרה, שיוכל להביא לכם את המידע וההמלצות הנדרשים על מנת לקבל החלטה מושכלת ומבוססת.

בחרו במנתח מקצועי ומנוסה

ניתוח אף רחב הוא ניתוח לא פשוט ולכן חשוב מאוד לבחור במנתח מקצועי ומנוסה לביצוע הניתוח. חשוב לבדוק את הרקורד הרפואי שלו ולבדוק את הניסיון שלו בניתוחים של מקרים דומים למקרה שלכם. כמו כן, כדאי לדבר עם המנתח ולהתאים את הציפיות שלכם לתוצאות האפשריות. בנוסף חשוב לדבר על הסיכונים האפשריים בניתוח ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות לכם. מנתח חסר ניסיון עשוי להוביל לתוצאות שלא תואמות את הציפיות שלכם לכן חשוב לבדוק במנתח שאתם סומכים עליו ומרגישים חיבור אליו. 

מלבד לבחירת הרופא המנתח, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את המרפאה בה הוא עובד. חשוב לבדוק שהמרפאה נקייה, שיש בה מכשור מקצועי וכדומה. בסופו של דבר, החשיבה העיקרית היא לבחור במנתח אף בעל מומחיות וניסיון, ולוודא שהמרפאה מספקת טיפול רפואי מקצועי ומתאים לאחר הניתוח. חשוב לזכור שלפעמים עדיף לשלם קצת יותר ולקבל תוצאה שתהיו מרוצים ממנה ושתתאים לציפיות שלכם. 

תקפידו על ההוראות שקיבלתם

במסגרת ניתוח אף רחב, תקבלו הוראות מפורטות בנוגע למה שיש לעשות ומה שאסור לעשות לפני ואחרי הניתוח. חשוב מאוד להקפיד על ההוראות שקיבלתם. הניתוח הוא תהליך רפואי חשוב ומשמעותי, ועל מנת להבטיח שהוא יעבור בהצלחה ולמנוע סיכונים ותופעות לוואי, חשוב להקפיד על כל ההוראות וההנחיות שתקבלו מהרופא והמנתח. בדרך כלל לפני הניתוח תגיעו לפגישת ייעוץ בה המנתח יסביר לכם היטב את ההכנות שתצטרכו לבצע לפני הניתוח, כגון להסיר איפור, לנקות את הפנים ולהפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני הניתוח. כמו כן, יוזכרו כל ההנחיות לאחר הניתוח, כמו לא לזוז יותר מדי ולנוח כמה שיותר כדי למנוע פגיעה בעצם החלשה, להחליף את התחבושות במרפאה ולהקפיד על הניקיון. הקפדה על ההוראות האלו תסייע לכם להבטיח החלמה מהירה ולמנוע תופעות לוואי ופגמים. אם יש לכם שאלות נוספות או דאגות, חשוב לדבר עם המנתח לפני הניתוח ולפי הצורך גם לאחריו.

ראו גם:
ניתוח לאף ארוך

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!