הכירו את אופציית ניתוח אף פתוח

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף פתוחשני מאפיינים עיקריים יש לכל יהודי. הראשון הוא כמובן אף בולט. השני הוא העקרון להציג תמיד 2 דעות ולהתווכח עליהם עם חבר או עמית. זה מתחבר היטב לעולם ניתוחי האף: הטיפול באיבר הבולט ובמרכז הפנים באמצעות שתי שיטות, דעות והעדפות לגבי סוגי הניתוח: ניתוח אף פתוח וניתוח אף סגור. כעת, צחוק בצד. ניתוחי אף פופולאריים לא רק אצל היהודים אלא בכל העולם. ניתוח האף נחשב לניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר. אין הדבר קורא בחלל ריק כמובן. כולנו שואפים ליופי ושלמות והאף, היושב במרכז הפנים הוא אחד האיברים החשובים ביצירת מראה מושלם, פרופורציונאלי והרמוני. 

גם בחלק של פרוצדורת הניתוח אנחנו לא אור לגויים. שתי שיטות הניתוח השונות הן מקור לשיחות ודיונים רפואיים רבים, כבר שנים רבות ויש בנמצא רופאים המעדיפים לבצע ניתוח אף פתוח ולעומתם רופאים שיעשו רק ניתוחי אף סגור. בוודאי, גם אתם המתעניינים בניתוח אף, שיפור הנראות, הקניית בטחון עצמי ואיכות חיים טובה יותר, כבר שמעתם על הוויכוח והשיטות השונות. הנה כמה נקודות, שלמומחים שלנו יש לומר בנושא.

ניתוח אף פתוח מול ניתוח סגור

נתחיל רגע בהגדרה כללית. ניתוח אף פתוח הוא ניתוח המתבצע דרך חתך חיצוני, כדי לאפשר גישה אל תוך פנים חלל האף. לעומת זאת בניתוח אף שהוא סגור, כל החתכים מתבצעים בתוך חלל האף, במקום נסתר ולכן ההקשר "סגור" בעניינם. 

איזו שיטה עדיפה? כנראה שאין תשובה ברורה ואולי אין הרבה השפעה לשיטות השונות על התוצאה. לרוב, מי שיחליט בסוף אם הניתוח יהיה בצורה הפתוחה או הסגורה הוא הרופא המנתח, והוא יעשה זאת אך ורק על פי רמת השליטה שלו בכל סוג ניתוח. רופא המתמחה בניתוח אף סגור והוא רכש מיומנות בשיטה זו – יעדיף אותה על פני האחרת. אחר, לו ניתוח אף פתוח הוא המוכר ובו הוא מתמקצע – יבחר דווקא בו. במקרים רבים, בשנים הראשונות להתמקצעות הרופא הוא יעדיף את השיטה הפתוחה שנחשבת כקלה יותר ללימוד ויישום ואם ההתמקצעות בתחום יעבור לעיתים לשיטה הסגורה.

יתרונות וחסרונות ניתוח אף פתוח

בשיטה הפתוחה, לצד חיתוכים זעירים וקטנים בתוך חלל האף, מבצעים גם חתך זעיר בחלק החיצוני התחתון של האף, קרוב לקצה האף, בין הנחיריים. על ידי החתך הזה ניתן למעשה לגלול את העור מעל האף ובכך נחשף הסחוס של האף במלואו וכן כל שלד האף במלוא הדרו. על ידי חשיפה זו הכל גלוי וניתן לגשת בקלות לכל חלק באף ואף ניתנת אפשרות טובה יותר לעצב את האף. 

לשיטה זו 2 יתרונות בולטים. היא מאוד קלה ללימוד ויישום ונחשבת פשוטה יותר מבחינת ביצוע ובעיקר היא מאפשרת דיוק רב יותר בעיצוב והגעה לתוצאה הרצויה משום שהכל גלוי לעין באין מפריע וכן היא מאפשרת טיפול מתקדם יותר כמו הוספת סחוסים ועוד, שקשה יותר לעשות בשיטה הסגורה. 

אולם חשוב להכיר כי לשיטה זו יש גם חסרונות. החיסרון הבולט ביותר הוא העובדה שאנו מבצעים חתך חיצוני, במקום שהוא גלוי לעין. לרוב, הצלקת שנוצרת מן החיתוך אינה נשארת לאורך זמן ואינה בולטת אבל עדיין קיים סיכוי קטן שהיא תהיה משמעותית בחלק מן המקרים – ומזה אנשים רבים חוששים. אותו הדין לגבי הרקמות הרכות שיכולות להיפגע בעת חשיפת שלד האף (גם נושא זה פתיר על ידי מילוי החלקים שנפגעו). החיסרון הנוסף הוא שניתוח אף פתוח הוא ארוך – כמעט כפול זמן מהניתוח הסגור. זה לא רק ענין של זמן אלא יש לאורך הניתוח גם השפעה על עלותו (יותר זמן צוות, זמן חדר ניתוח  וכד') ולכן ניתוח אף פתוח נחשב יקר יותר מהניתוח הסגור. 

קראו עוד: ניתוח אף סיכונים

יתרונות וחסרונות השיטה הניתוחית הסגורה

בשיטה הסגורה אין חתך חיצוני אלא כל החתכים נעשים בתוך פנים חלל האף ודרך הנחיריים. התוצאה היא שבשום מקרה אין חשש להישארות צלקת כלשהי (תישאר כמובן צלקת, אבל לא יראו אותה אם היא בתוך חלל האף). מכיוון שאין חשיפה של כל האף כמו בשיטה הפתוחה, השיטה הסגורה נחשבת לקשה יותר לביצוע, היות ואין למנתח קו נקי וברור לכל האף והיא דורשת לפיכך מיומנות גבוהה יותר ובעיקר תכנון מקדים נבון יותר.

לניתוח אף בשיטה הסגורה יש יתרונות בולטים בכך שהפגיעה ברקמות הרכות פחותה יותר וכי אין סיכוי להישארות צלקת חיצונית. החיסרון הגדול של השיטה הסגורה היא העובדה שהיא לא מתאימה להשגת תוצאות מיטביות בכל חלקי האף. למשל בקצה האף – כמעט תמיד יועדף ניתוח אף פתוח.

 אז מה מחליטים?

קודם כל חשוב שתדעו, כי בין אם תבחרו בשיטה הפתוחה ובין אם תבחרו בשיטה הסגורה, אין הבדלים מהותיים בכל הנוגע לכאבים כתוצאה מן הניתוח או לזמן ההחלמה ממנו. אומנם ניתוח בשיטה הפתוחה יותר ארוך בפועל אבל אין לזה משמעות אמיתית מבחינתכם (אתם בהרדמה חלקית או כללית. זה רק עניין של הרופא) וכן, ניתוח אף פתוח הוא יותר יקר אבל זה יכאב לכם בעיקר בכיס ולא באזור האף עצמו. 

כפי שאמרנו, מי שיחליט בפועל לגבי השיטה הוא הרופא. רופאים מנוסים ומיומנים מעדיפים את השיטה הסגורה כי הם מרגישים מיומנים מספיק לבצע את התיקונים בלי לראות את כל האף והם עושים זאת בלי לפגוע ברקמות ובתוך פרק זמן קצר יותר. רופאים צעירים יותר, בשנים הראשונים לפעילותם, יבכרו קרוב לוודאי ניתוח אף פתוח, ל ולו בשל העובדה כי זו שיטה קלה יותר ללימוד ולכן היא נהוגה בבתי הספר לרפואה. ועדיין, ניתן למצוא גם רופאים ותיקים הגורסים כי שיטה זו נכונה יותר. הבחירה שלכם תהיה ברופא שמרגיש מיומן ובטוח ביכולתו – בשיטה שהוא רוצה ומרגיש בה בנוח.

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!