ניתוח להסרת פוליפים: כל מה שחשוב לדעת

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח להסרת פוליפים באףכשמדברים על ניתוחי אף, הדימוי הראשון שעובר בתודעה הוא ניתוח פלסטי. אך ניתוחי אף מתבצעים כתוצאה ממגוון סיבות רפואיות.

מאמר זה דן בניתוח להסרת פוליפים באף, הסיבות לביצוע הניתוח, מהלך הניתוח, התוצאות להן ניתן לצפות, ותקופת ההתאוששות.

מה הוא פוליפ?

פוליפ באף נוצר לרוב על רקע של דלקת כרונית ברירית האף ובסינוסים. הדלקת גורמת להתעבות משמעותית של קרום רירית האף ובעקבות כך מתחילים להיווצר הפוליפים. הפוליפים הם גידולים נפוצים שמופיעים בחלל האף. הפוליפ נראה כמו ענב שקוף שתלוי בתקרה של האף ומשתלשל אל חלל האף.

במקרים מסוימים הפוליפים כל כך גדולים עד שהם ממלאים את כל חלל האף ואת הסינוסים במקביל. שלושים אחוז מכלל החולים שסובלים מפוליפים הינם בעלי אלרגיות לחומרים מסוימים.

מה הסכנה בפוליפים?

בחלק לא מבוטל מהמקרים, פוליפים אינם מסוכנים ואיכות החיים של הסובלים מהם אינה נפגעת. אך בחלק מהמקרים, הפוליפים יכולים להפריע לזרימת האוויר ובעקבות כך מתרחשת פגיעה ביכולת הנשימה דרך האף. בנוסף לכך, חלק מהחולים מדווחים על ירידה משמעותית בחוש הריח ובעקבות כך על ירידה בחוש הטעם.

במקרים מסוימים, פוליפים עלולים לאגור נוזלים בסינוסים שבמהלך הזמן יכולים לגרום להיווצרות של דלקת באזור. ללא ניקוז הולם עלול גם כן להיווצר במקום זיהום מוגלתי, עלולים להופיע כאבים באזור המצח ובלסתות וחלק מהחולים מדווחים במקביל גם על תחושה של לחץ בעיניים.

הניתוח מתבצע בגישה לפרוסקופית

במהלך הניתוח מחדיר המנתח לאף של המנותח אנדוסקופ שבקצה שלו מותקנת מצלמה זעירה ובמקביל הוא מחדיר לאף את כלי הניתוח. את הפוליפים מסיר המנתח בעזרת מכשיר שנקרא shaver. ה- shaver הוא למעשה צינורית קטנה וארוכה ששואבת אליה את הפוליפים ומבצעת כריתה שלהם.

בחלק מהניתוחים מבצעים את הכריתה על ידי שימוש בקרן לייזר באמצעותה צורבים את הרקמה הפוליפית החוסמת את הפתח של הסינוסים. בדרך כלל, הניתוח נמשך בין חצי שעה לשעה וחצי ומבוצע בהרדמה מלאה.

מהם הסיכונים האפשריים?

ניתוח להסרת פוליפים באף נחשב להליך פשוט יחסית אך בדיוק כמו כל ניתוח גם הוא טומן בחובו סכנות מסוימות. מעבר לסיכונים הסטנדרטיים שכרוכים בכל ניתוח שמבוצע בהרדמה מלאה עלולים להופיע הסיבוכים הבאים שחלקם שכיחים יותר וחלקם נדירים מאוד ומופיעים בפחות מאחוז מכלל המנותחים

הסיכונים כוללים נפיחות וחבורות סביב העיניים; היווצרות רקמה צלקתית שעלולה להיצמד לרקמות סמוכות; פגיעה מוחית; דימום מסיבי; ופציעה בעין.

למה ניתן לצפות לאחר הניתוח?

לרוב במהלך השבועיים הראשונים לאחר הניתוח ייתכנו דימומים מאזור הניתוח ואי נוחות מינורית. לעתים יידרשו ביקורים אצל הרופא המנתח כדי להסיר עודפי מוגלה או דם קרוש אך בדרך כלל ההתאוששות וההחלמה פשוטות יחסית לניתוחים אחרים.

ההחלמה עשויה להיות כרוכה בין היתר בנטילת אנטיביוטיקה למניעת זיהום אפשרי, בשימוש במכשיר פולט אדים לשמירה על לחות גבוהה בחדר השינה בעיקר, בשימוש בתרחיצי מלח, בשימוש בתכשיר סטרואידי בצורת תרסיס לאף כדי להפחית את הסיכון להיווצרות דלקת מקומית ובהימנעות מהתעמלות מאומצת, מהתכופפות לפנים ועוד.

למרות שמדובר בניתוח פשוט מאוד וקל יחסית, השיפור באיכות החיים של המטופלים לאחר הניתוח מרחיק לכת. יש לציין כי הפוליפים באף נוטים לגדול חזרה לאחר הניתוח ואז כעבור מספר שנים ישנו צורך במקרים רבים לעבור את הניתוח שוב.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!