ניתוח לתיקון אף עקום או שאינו סימטרי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף בשל אף עקום או אסימטריה באף חלק מניתוחי האף הללו נועדו להביא אך ורק לשיפור במראה האף, זאת למשל באמצעות סילוק של גבנון, יצירת אף סולד, סילוק שקעים וכדומה.

סוג אחר של טיפולי אף נועד להשיג יתרונות אלו והרבה מעבר להם. ניתוח אף עקום שמטרתו התמודדות עם צורה עקומה או אסימטריה יכול לשפר את הבריאות הפיסית בדרך של השגת שיפור משמעותי בזרימת האוויר שעובר דרך מערות האף.

אף עקום ושיפור המראה

באופן טבעי ומובן, כל הפונים למנתח הפלסטי בבקשה לשפר את מראה האף מעוניינים להיראות יפים יותר. תהליך זה, שטומן בחובו גם יתרונות חשובים בתחום הביטחון העצמי והערכה העצמית, משפיע מאוד שכן אי אפשר להמעיט בחשיבות מראה הפנים. אך קיימים מצבים שבהם מראהו של האף ומצבו הנוכחי משפיעים כפל כפליים. דוגמא טובה לכך ניתן למצוא במצבים שבהם האדם סובל מאף עקום או מחוסר סימטריה באף.

מצב של אף עקום ואסימטרי הינו בולט מאוד לעין ועשוי להוביל לפגיעה חמורה בהערכה העצמית, הרבה מעבר למקובל. אי לכך, למרות שמצבים כאלה אינם נפוצים מאוד, הרי שמקרים כאלה מהווים אתגר מיוחד לכל מנתח פלסטי. טיפול כזה עשוי להיות מעט ארוך ומסובך יותר מהרגיל, אבל ההשלכות של התוצאות – מרחיקות לכת.

אף עקום ובדיקות מקדימות

במקרים של תיקון אף עקום, נהוג להקפיד על בירור מקדים אודות מצבו הרפואי והבריאותי של המטופל. למרות שדבר זה נעשה גם בטיפולים אחרים, הרי שכאן יש חשיבות מיוחדת.

חשוב לא רק לערוך צילומים של האף מזוויות שונות ולקחת מדדים רפואיים שונים, כי אם גם לבדוק האם המטופל (או המטופלת) סובלים מבעיות של כניסה או הוצאות אוויר, מכאבים שונים ומבעיות נוספות.

לצפות את העתיד

אמנם איש אינו יכול לצפות באמת את העתיד, אבל בתחום אף עקום בכלל ובתחום הניתוחים שנועדו לפתור מצב של חוסר סימטריה בפרט אפשר להגיע ממש קרוב לכך. אותה ראיית הנולד נעשית באמצעות מחשוב מודרני שמאפשר לערוך הדמיה של מראה האף והפנים של לאחר אף עקום.

ההדמיה מסייעת למטופל להבין מה צפוי להיות המראה הסופי אך יש להבין שאין מדובר בתוצאה מובטחת. הדבר נועד לצורך אינדיקציה לכדי למנוע מצבים של ציפיות לא ריאליות.

הגיל הנכון והרופא הנכון

כדי בצע טיפול אסתטי מהסוג של אף עקום יש צורך להגיע למצב שבו האף הגיע למלוא גודלו והתפתחותו. מצב זה מתקיים במרבית האנשים בין גיל שש עשרה לגיל שבע עשרה. רק בשלב זה, ורק בכפוף להחלטתו של הרופא המנתח, ניתן לעבור את הניתוח בהצלחה.

לצד חשיבות הגיל הנכון לניתוח חשוב לא פחות להקפיד גם על הבחירה ברופא המנתח. ישנה עדיפות רבה לבחור במנתח בכיר ובעל ניסון. הדבר חשוב, כמובן, בכל מקרה שבו נדרש אף עקום, אבל כאשר מדובר על מצב מורכב יותר, מה שמאפיין מצבים של אף עקום, הדבר חשוב אפילו יותר.

לא פחות חשוב מהמקצועיות ומהניסיון של הרופא, חשוב לבחור במישהו שמרגישים שיש עמו כימיה טובה. מכיוון שאין מדובר על טיפול של הרפואה הציבורית, ומכיוון שהמטופל (או הוריו) משלמים במיטב כספם, אפשר וכדאי שלא להתפשר. הוכח שכאשר מטופלים חשים בנוח וכאשר הם סומכים על הרופא, שביעות הרצון שלהם מהתוצאות גבוהה יותר.

איך מתבצע ניתוח לתיקון אף עקום?

ניתוח לתיקון אף עקום הוא תהליך כירורגי ולכן הוא מבוצע תחת הרדמה. לפני התחלת הניתוח, המטופל יקבל זריקת הרדמה מקומית עם טשטוש, כדי למנוע תחושת כאב. ישנם מקרים בהם יהיה צורך בהרדמה מלאה אך יש לקחת בחשבון שבהרדמה מלאה יש צורך בחיבור למכונת הנשמה. מאחר שמכונת ההנשמה עלולה לסרבל את מהלך הניתוח בדרך כלל, כאשר יש ברירה ההרדמה תהיה מקומית. לאחר זריקת ההרדמה, המנתח יתחיל את תהליך הניתוח. בדרך כלל הניתוח יכלול חתכים בתוך הנחיריים עצמם כדי להגיע לסחוס ולעצמות ולהסירם. כאשר החתכים מתבצעים בתוך הנחיריים ניתן למנוע הופעה של צלקות בתום תהליך ההחלמה. לאחר הסרתם של הסחוס והעצמות, המנתח יקבע את האף במקום הרצוי ויניח סד מיוחד על האף של המטופל למשך 7 ימים. הסד ילווה את המטופל בתחילת תהליך ההחלמה. במהלך ההחלמה, הסחוס והרקמות יתחילו להתאחות מחדש והאף יעוצב על פי הצורה החדשה שתוכננה בפגישת הייעוץ. התוצאה תהיה אסתטית ופרופורציונלית לשאר הפנים.

המורכבות בניתוח

כדאי לציין שניתוח לתיקון אף עקום הוא אחד הניתוחים המורכבים ביותר בתחום הפלסטי ואף מעלה סיכונים פוטנציאליים לתפקוד הנשימה. מאחר שהאף משמש כמרכז תפקודי של מערכת הנשימה, כל טעות או שגיאה במהלך הניתוח עשויה לגרום לקשיי נשימה. 

אחד האתגרים הקיימים בניתוח לתיקון אף עקום הוא מציאת קו האמצע המתאים שיכול לשמש כעוגן לניתוח. בכל ניתוח פלסטי באזור הפנים, ואפילו בטיפולים לא כירורגיים כמו הזרקת בוטוקס, חשוב מאוד לתכנן את הטיפול בצורה מדויקת. כל סטייה קטנה מהמסלול המתוכנן עשויה לגרום לפגיעה בתוצאות. כדי לפתור את האתגר הזה, מנתחי פלסטיקה מקדישים הרבה זמן לתכנון המדויק של הניתוח. 

בנוסף ניתוח זה יכול ליצור שינוי גדול במראה הפנים, ולכן חשוב להבין את הצרכים האסתטיים והפרופורציונליים של הפנים. כמו כן, יש צרכים תפקודיים שצריכים להיות בחשבון, וזה עשוי להיות אתגר נוסף. לכן, מנתחי פלסטיקה מנסים לבצע ניתוחים עם התאמה מדויקת לצרכים האסתטיים והתפקודיים.

מהסיבה הזאת, כדי להבטיח תוצאות ניתוח מוצלחות ואיכותיות, חשוב לבצע ניתוח אף רק על ידי כירורג פלסטי מצטיין ומיומן בניתוחי אף מסוג זה. התכנון הטוב והכנה שכוללת גם זיהוי סיכונים פוטנציאליים לתפקוד הנשימה ואיפוס לפני הניתוח. לפני הניתוח יש לבדוק את הסיכונים והפערים האפשריים לקשיי נשימה ולדון בכל הנושאים הקשורים לניתוח עם הרופא המנתח.

מה הסיבוכים האפשריים?

ניתוח לתיקון אף עקום הוא תהליך מורכב יותר מניתוח האף הרגיל, אך עם זאת לא כרוכים בו סיבוכים שלא קיימים בניתוח רגיל. כמו בכל ניתוח אף, ישנם סיכונים אפשריים כגון דימומים, זיהומים, אובדן חוש הריח זמני, פגיעה בשק הדמעות ונשימה המלווה בשריקה. לפני הניתוח, חשוב להבין את הסיכונים הפיזיים המשולבים עם הניתוח ולהיערך בהתאם.

בנוסף לסיכונים הפיזיים, ניתוח לתיקון אף עקום יכול להיות מאתגר מבחינה נפשית כי תוצאותיו עשויות לא להתאים לציפיות של המטופל. לכן, חשוב לפרט מראש את המגבלות הפיזיות של הניתוח ולהבהיר למטופל עד כמה ניתן ליישר את האף כדי להבטיח שהתוצאות יענו גם לציפיות של המטופל. כמו כן, חשוב לספק מידע נוסף על תהליך החלמה והזמן הנדרש עד שתוצאות הניתוח יופיעו במלואן כדי להפחית את התסכול האפשרי לאחר הניתוח.

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!