ניתוח אף מחיצות ופלסטי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!


ניתוח אף מחיצות ופלסטיבניתוח אף ניתן לשנות את מראה האף, לתקן את תפקוד האף או לבצע את שניהם. מדובר בניתוח שמשתנה בהתאם למטופל, לצרכים הרפואיים שלו ולרצונות האסתטיים שלו ולכן לא כולל צעדים מוגדרים וקבועים מראש. על ניתוח אף מחיצות ופלסטי נרחיב במאמר הבא. 

 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- קצת על ניתוחי אף

ניתוחי אף הם ניתוחים נפוצים במיוחד. עם זאת, לעומת ניתוחים פלסטיים אחרים, לניתוח אף יש יתרונות אסתטיים ורפואיים כאחד. 

מבחינה אסתטית, האף ממוקם במרכז הפנים שלנו. במידה שאנחנו לא אוהבים את המראה שלו אנחנו לא יכולים להסתיר אותו והוא עלול לגרום לנו לחוסר ביטחון משמעותי במראה שלנו. 

מבחינה רפואית, האף הוא אחד האיברים השייכים למערכת הנשימה שלנו. במידה שיש תקלה באף כמו לדוגמא סטייה במחיצות, הדבר עלול להשפיע על איכות הנשימה שלנו ולגרום לקשיי נשימה. בניתוח אף ניתן לתקן את המחיצות וכך לשפר את התפקוד של האף. 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- סוגי ניתוחים

כפי שהבנו, ניתוח אף מאפשר להנות מיתרונות אסתטיים ורפואיים כאחד. כלומר, ניתן לסווג ניתוחי אף לשני סוגים מרכזיים- 

  • ניתוח אף פלסטי- ניתוח אף פלסטי הוא ניתוח שמטרתו לשפר את המראה האסתטי של האף. בניתוח אף פלסטי יתבצעו פעולות שונות בהתאם למטרת המטופל- שיוף גבנונית, הקטנת נחיריים, הגדלת נחיריים, עיצוב צורה ועוד. 
  • ניתוח אף רפואי- ניתוח אף רפואי הוא ניתוח שמטרתו לשפר ולתקן בעיות רפואיות בחלל האף. בעיות אלה עלולות לפגוע בתפקוד האף ולגרום לקשיי נשימה אצל המטופל. בניתוח אף רפואי יתבצעו פעולות שונות בהתאם לצורך- תיקון סטייה של מחיצת האף, תיקון קונכיות מוגדלות וכדומה. 

 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- שילוב הניתוחים

למרות שמדובר בשני סוגים שונים, האחד משפיע על השני והמנתח צריך להיות מיומן ולהבין בשני סוגי הניתוחים. כלומר, במידה שיש צורך בניתוח פלסטי על המנתח לבצע את הניתוח כהלכה ולא לגרום לכשלים תפקודיים באף ולהפך- לתקן כשלים תפקודיים בלי לפגוע במראה האתסטי של האף. במידה שיש צורך בשני סוגי הניתוחים ההמלצה תהיה לאחד ביניהם ולבצע אותם בניתוח אחד. 

למה לשלב את הניתוחים?

פעמים רבות, מטופלים שנדרשים לבצע ניתוח אף רפואי יבקשו לבצע ניתוח אף פלסטי. במצב כזה מומלץ לשלב את הניתוחים ולבצע אותם באותו המועד. הסיבה לכך היא שכאשר יש צורך בתיקון אסתטי של סטיית אף חיצונית לדוגמא, התיקון מחייב גם יישור של מחיצת האף הפנימי. בעקבות כך יש צורך במנתח במיומן גם בניתוחים פלסטיים וגם בניתוחים רפואיים ויודע להסתכל על שני הצרכים במקביל. במידה שנבחר במנתח שיבצע רק ניתוח רפואי, הוא עלול לא לקחת בחשבון צרכים פלסטיים ולגרום לנזקים אסתטיים שונים. 

לכן, ההמלצה היא להימנע מפיצול של ניתוחי האף ולאחד אותם לניתוח אחד. 

 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- מה היא מחיצת האף?

מחיצת האף היא הקיר האנכי של האף. המחיצת מחלקת את האף לשני מעברי אוויר. הקיר של המחיצה בנוי מסחוס ומעצמות. בשני השלישים הקדמיים יש סחוס ואילו בשליש האחורי יהיו העצמות הדקות שנקראות אטמואיד והוומר. מחיצת האף מכוסה ברקמת בעלת שכבה דקה המכונה רירית האף. 

מחיצת האף צריכה להיות ממוקמת במרכז האף באופן ישר. לעתים, כאשר מתבגרים והגוף מתפתח, מחיצת האף מתעקמת ונוטה לכיוון אחד הצדדים. במצב כזה יש סטיית במחיצה ולעתים אף מתפתח בליטת סחוס בבסיסה התחתון. בדרך כלל סטיית המחיצה תהיה קלה ולא תגרום לקשיי נשימה. אך קיימים מקרים בהם סטיית האף חמורה ועלולה לגרום לסתימה חלקית או מלאה של אחת ממערות האף. כמובן שמלבד לסטייה מולדת או שמפתחת עם השנים, גם חבלה או טראומה באזור עלולות לגרום לסטיית מחיצה. על מנת לטפל בסטיית מחיצה שגורמת לקשיי נשימה יש לבצע ניתוח אף. 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- כיצד מתבצע ניתוח מחיצות?

ניתוח מחיצות מתבצע כאשר יש צורך בתיקון הבעיות של מחיצות האף. בניתוח זה המטרה היא לשפר את יכולת הנשימה של המטופל ולפנות את מעברי האף. 

ניתוח אף מחיצות מתבצע בהרדמה מקומית או כללית והוא יכול לשלב ניתוח פלסטי. במהלך ניתוח מחיצות מפרידים את הרירית המצפה את הסחוס. לאחר מכן כורתים או מיישרים את האזור הסוטה. חשוב מאוד לשמור על מסגרת מינימלית של סחוס המחיצה על מנת לא לגרום נזק למבנה האף כמו צניחה של האף. לאחר הטיפול בסחוס, המנתח יחזיר את שכבת הרירים למקומה ויכניס טמפון לכל נחיר על מנת לספוג את הדימום. לאחר מספר ימים הטמפונים נמסים והופכים לנוזל שנספג באף ונעלם. 

 

ניתוח אף מחיצות ופלסטי- כיצד מתבצע ניתוח פלסטי?

לביצוע ניתוח אף פלסטי יש לקחת בחשבון את תכונות הפנים ואת עור האף שכן במהלך הניתוח משנים את העצם, הסחוס והעור ויש לבחון את השינוי הנדרש. בניתוח המנתח יבצע חתך חיצוני בבסיס האף בין הנחיריים ודרכו יקבל גישה לעצמות ולסחוס. החתך מתבצע בתוך האף ונותן גישה למהלך הניתוח. במהלך הניתוח ניתן להגדיל או להצר את עצם האף, להסיר רקמה מחלק אחר בגוף או להשתמש במילוי סינתטי ועוד. בתום הניתוח המנתח ימקם סד שיתמוך בצורה החדשה של האף. לעתים יש צורך בתחבושות שיספקו תמיכה נוספת. 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!