ניתוח אף לפני ואחרי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים והמבוקשים ביותר. בניתוח זה ניתן לשנות את מראה האף, לתקן את תפקוד האף או לבצע את שניהם. ניתוח אף הוא לא ניתוח עם צעדים מוגדרים, שכן הוא משתנה בהתאם לרצונו של המטופל ולצורך הרפואי הקיים. כל שלב בניתוח יהיה מותאם באופן אישי למטופל ולמטרותיו.

בדרך כלל הניתוח יכלול הרדמה מקומית או כללית, בהתאם למורכבותו. על מנת לבצע ניתוח אף, הרופא המנתח ייקח בחשבון את תכונות הפנים ואת עור האף על מנת לבחון את השינוי הנדרש. החלק העליון של מבנה האף הוא עצם והחלק התחתון הוא סחוס. בניתוח אף ניתן לשנות את העצם, הסחוס והעור. ניתוח אף לפני ואחרי, מה צריך לדעת? על כך נרחיב במאמר הבא.

ניתוח אף לפני ואחרי- בדיקות ופגישות לפני הניתוח

קודם כל יש לבחור מנתח אף מתאים, מקצועי, בעל ניסיון, הסמכה רפואית והמלצות. לאחר שבחרתם מנתם מתאים, חשוב מאוד לעבור פגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ הרופא יסביר לכם את ההליך, מה הוא כולל ואת הסיכונים הכרוכים בו. במהלך הפגישה אתם תסבירו מה הרצונות ומה המטרות שלכם מהניתוח. כמו כן חשוב מאוד למסור לרופא מידע רפואי כללי, כולל מחלות כרוניות כמו סוכרת לדוגמא. כמו כן יש לעבור בדיקות מקדימות. בדיקות אלה ייקבעו האם אתם בכלל מתאימים לניתוח אף.
מלבד פגישת ייעוץ יש לקבוע מספר פגישות לפני ביצוע הניתוח. במהלך הפגישות הללו יש לתאם ציפיות לקראת הניתוח. בדרך כלל במהלך הפגישות המטופל יעבור הדמיה. בהדמיה זו ניתן לנבא את מראה המטופל לאחר הניתוח. יש לקחת בחשבון שלא תמיד תוצאות הניתוח ייראו כמו בהדמיה.
בנוסף, במהלך הפגישות הללו הרופא יבדוק את מבנה האף ואיזה סוג ניתוח יש לבצע.

ניתוח אף לפני ואחרי- הכנה לפני הניתוח

לפני ניתוח אף, יש לבצע מספר הכנות שונות. הכנות אלה יסייעו לביצוע הניתוח ולקבלת תוצאה טובה מבחינה אסתטית, בריאותית ותפקודית. לכן, חשוב מאוד להתכונן לניתוח כנדרש ולא להקל ראש בכך.
ההכנות לפני ניתוח אף כוללות-
• הפסקת עישון כחודש לפני הניתוח.
• הפסקת שתיית אלכוהול כחודש לפני הניתוח.
• פירוט תרופות שהמטופל נוטל באופן קבוע.
• בדיקות מעבדה נדרשות בהתאם להנחיות של הרופא המנתח.

ניתוח אף לפני ואחרי- יום לפני הניתוח

מלבד ההכנות יש לבצע לפני הניתוח, יש הנחיות מסוימות שמיועדות ליום לפני הניתוח-
• בבוקר לפני הניתוח ולפני השינה, על המטופל לרחוץ ולסבן את הגוף בכלל ואת אזור הפנים והאף במיוחד היטב.
• לפני השינה, יש לאכול ארוחת ערב קלה.
• במידה שהניתוח יתבצע עם הרדמה מקומית, המטופל יצטרך לצום כ-4 שעות לפני ניתוח אף.
• במידה שהניתוח יתבצע עם הרדמה כללית, המטופל יצטרך לצום כ-6 שעות לפני ניתוח אף.
• יש להגיע לניתוח כשעה לפני.
• יש להגיע לניתוח עם מלווה.
• יש ללבוש בגדים נוחים וקלילים ביום הניתוח ולגרוב גרביים חמות.

ניתוח אף לפני ואחרי- יום אחרי הניתוח

לאחר שהמנתח יסדר ויעצב את עצם האף, הסחוס, העור והרקמה על מבנה האף, הוא ימקם סד שיתמוך בצורה החדשה של האף. לעתים יש צורך בתחבושות שיספקו תמיכה נוספת. יש לקחת בחשבון שהסד והתחבושות עלולים לגרום לקשיי נשימה ולנפיחות ולכן היממות הראשונות יהיו לא נוחות כלל.
אחרי ניתוח אף המטופל ישהה בחדר התאוששות למעט זמן ויוכל לעזוב כבר באותו היום. יש לקחת בחשבון שישנם מקרים בהם המטופל סובל מבעיות בריאותיות ולכן יישאר למשך הלילה להשגחה. מיד לאחר ההתאוששות המטופל יחוש כאבים וניתן להפחית אותם על ידי משככי כאבים.

חשוב מאוד לשכב עם ראש מורם גבוה על מנת להפחית דימום ונפיחות. ניתן להפחית את הכאב ולהוריד את הנפיחות על ידי קומפרסים קרים ובמקרה הצורך לקחת משככי כאבים בהמלצתו של הרופא. לאחר כשבועיים הנפיחות תרד והכאבים יופחתו באופן משמעותי.
לאחר הניתוח ייתכנו נפיחות, קשיי נשימה וכאבים. כמו כן ייתכנו שטפי דם בעיניים או פנסים כהים, גירוד באף, רגישות יתר, שינויים בקול, הפרשות נוזלים ועוד. תסמינים אלה אמורים לחלוף לאחר מספר ימים או מספר שבועות לאחר הניתוח.

ניתוח אף לפני ואחרי- החלמה אחרי הניתוח

יש לקחת בחשבון שאין נתונים חד משמעיים בנוגע לאופן ההחלמה אחרי ניתוח אף. הסיבה לכך היא שכל מטופל עלול להגיב אחרת. לנתונים גופניים כמו גיל, בריאות, עובי עור יש השפעה על קצב ההחלמה ולכן ההחלמה תהיה אינדיבידואלית לכל מטופל.

לאחר הניתוח יש לנוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת ומחשיפה לשמש. שבוע אחרי ניתוח אף המטופל יגיע לביקורת בה הרופא המנתח יוריד לו את סד הגבס והטמפונים. בשלב זה כבר כמעט לא יהיו סימנים כחולים באזור או באזור העיניים. בשבוע הראשון שאחרי ניתוח אף יש לתת לגוף לנוח. כמו כן מומלץ לא לאכול מאכלים חמים או קשים ללעיסה שעלולים להגביר את הנפיחות.

בימים הראשונים אחרי ניתוח אף המטופל יחוש אי נעימות בעקבות כאבים, קשיי נשימה ונפיחויות. לכן, הדגש המרכזי הוא לנוח ולתת לגוף להירגע.
בשבוע השני אחרי ניתוח אף, שטפי הדם כבר יעברו ברובם, הנפיחות תרד, קשיי הנשימה ישתפרו באופן משמעותי והמטופל יהנה מנשימה קלילה ומשוחררת. בשלב זה המטופל בדרך כלל ירגיש בנוח לצאת מהבית ולבצע פעילויות.

כשבועיים אחרי ניתוח אף הנפיחות תשתפר באופן משמעותי ולא יהיו סימנים כלל של שטפי דם. בשלב זה עדיין מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומחשיפה לשמש. כמו כן אין להרכיב משקפיים על האף שכן עלולים לפגוע בתוצאות של הניתוח.

כחודש אחרי ניתוח אף, המטופל יגיע לביקורת נוספת אצל הרופא המנתח על מנת לוודא שהכל תקין והריפוי מתבצע כהלכה. ביקורות נוספות יתבצעו כשלושה חודשים אחרי ניתוח אף וכשנה אחרי הניתוח. את התוצאה הסופית ניתן לראות לאחר 3-6 חודשים מהניתוח.

ראו גם:
החלמה מהירה לאחר ניתוח אף, איך עושים את זה
מידע על אף שטוח

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!