ניתוח אף ללא הרדמה כללית

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף ללא הרדמהניתוח אף הוא ניתוח שמתבצע בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית. לכל סוג הרדמה יהיו יתרונות וחסרונות בביצוע הניתוח. את סוג ההרדמה יקבע הרופא המנתח בהתאם לשיקולים שונים ביניהם העדפת המטופל, מצבו הרפואי, סוג ההליך שמתבצע, מורכבות ההליך ועוד. על ניתוח אף ללא הרדמה כללית נרחיב במאמר הבא.

ניתוח אף ללא הרדמה כללית- כיצד מתבצע ניתוח אף?

ניתוח אף מתבצע על ידי רופא מנתח שמומחה לניתוחי אף. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או מקומית, כאשר סוג ההרדמה ייקבע על ידי הרופא. קודם כל, יש לקחת בחשבון שניתוח אף הוא לא ניתוח עם צעדים מוגדרים, שכן הוא משתנה בהתאם לרצונו של המטופל ולצורך הרפואי הקיים. כל שלב בניתוח יהיה מותאם באופן אישי למטופל ולמטרותיו.

על מנת לבצע ניתוח אף, הרופא המנתח ייקח בחשבון את תכונות הפנים ואת עור האף על מנת לבחון את השינוי הנדרש. החלק העליון של מבנה האף הוא עצם והחלק התחתון הוא סחוס. בניתוח אף ניתן לשנות את העצם, הסחוס והעור.

במהלך ניתוח אף, המנתח יבצע חתך חיצוני בבסיס האף בין הנחיריים. על ידי החתך הזה תתקבל גישה לעצמות ולסחוס האף. החתך יבוצע בדרך כלל בתוך האף. ניתן להגדיל את עצם האף או הסחוס במספר דרכים שונות. ניתן להסיר רקמה מחלק אחר בגוף או להשתמש במילוי סינתטי. כמו כן כשמדובר בשינויים קטנים ניתן להשתמש בסחוס מעומק אף או מהאוזן.
לאחר שהמנתח יסדר ויעצב את עצם האף, הסחוס, העור והרקמה על מבנה האף, הוא ימקם סד שיתמוך בצורה החדשה של האף. לעתים יש צורך בתחבושות שיספקו תמיכה נוספת.

ניתוח אף ללא הרדמה כללית- מהי הרדמה מקומית?

הרדמה מקומית היא הרדמה בה רק מקום ספציפי בגוף מורדם ומאולחש. האזור שיורדם יהיה האזור בו יתבצע הניתוח, כלומר אזור האף. ההרדמה המקומית מפחיתה את התחושה באזור וכך מפחיתה את הכאבים. עם זאת יש להבין כי עם הרדמה מקומית המטופל נשאר ער ולכן נשאר מודע להתרחשות השונה במהלך הניתוח.
הרדמה מקומית מתבצעת על ידי חומרים כמו אופיאטים, מורפינים ועוד שמטרתם לנתק את תאי העצב באזור. בזכות כך תאי העצב לא מעבירים למוח אותות חשמליים שיפורשו ככאב והמטופלים לא מרגישים כאב בזמן ההרדמה.

לאחר השלמת הניתוח, ההרדמה תפוג בהדרגה. יש לקחת בחשבון שדרוש פרק זמן מסוים להתאוששות מלאה מההשפעה של החומרים המרדימים ועד שתאי העצב יחזור לפעילות מלאה.
ניתן לבצע הרדמה מקומית על ידי זריקה ישירות למקום הניתוח או על ידי מריחה של ג'ל או משחה על אזור הניתוח. בתוך דקות בודדות ההרדמה תשפיע והאזור יורדם.

ניתוח אף ללא הרדמה כללית- יתרונות של הרדמה מקומית

ניתוח אף ללא הרדמה כללית אלא על ידי הרדמה מקומית כולל יתרונות. קודם כל, כמו עם הרדמה כללית, המטופל לא יחוש כאבים במהלך התהליך. אך לעומת הרדמה כללית, הסיכונים יורדים. הרדמה כללית כוללת מגוון סיבוכים אפשריים בהם הקאות, סחרחורות, כאבים בשרירים, טשטוש וכאבים בגרון. כמו כן קיימים סיבוכים פחות נפוצים שכוללים הפרעה בקצב הלב, נזק לקנה הנשימה, פגיעה בשיניים, הפרעות בתפקוד מערכת השתן ועוד.

בהרדמה מקומית לעומת זאת, קיימים פחות סיבוכים. קודם כל אין הכנסה של צינור הנשמה למערכת הנשימה ולכן לא יהיו כאבי גרון ושום דבר לא יסתיר את הפנים לרופא המנתח. בזכות כך הפנים של המנותח יהיו חשופים לאורך הניתוח והמנתח יוכל להתנהל בצורה מדויקת, מקצועית ולהתאים את צורת האף המחודשת למבנה הפנים של המטופל בצורה מושלמת.

ניתוח אף ללא הרדמה כללית- חסרונות של הרדמה מקומית

ניתוח אף ללא הרדמה כללית אלא על ידי הרדמה מקומית הוא אפשרי לביצוע עם זאת יש לקחת בחשבון גם מספר חסרונות אפשריים. קודם כל, במהלך הרדמה מקומית המטופל ער מה שמאפשר לו לזוז, לדבר ולהגיב. כתוצאה מכך יכולות להיות הפרעות מסוימות למנתח ולמהלכו התקין של הניתוח.

כמו כן, לעתים חומר ההרדמה מאבד מהשפעתו. במקרים אלה המטופל יתחיל להרגיש כאבים במהלך הניתוח. במצב כזה ניתן להעלות את מימון חומר ההרדמה עד לסיום הניתוח אך יש לקחת בחשבון שהתהליך הזה עלול להפריע למהלך הניתוח ולפעילות המנתח. מדובר בחיסרון המרכזי לביצוע ניתוח אף ללא הרדמה כללית.

ניתוח אף ללא הרדמה כללית- מה עם הרדמה כללית?

הרדמה כללית היא הרדמה שמתבצעת על מנת לגרום לאובדן הכרה מבוקר אצל המטופל. על ידי הרדמה כללית המטופל לא ירגיש שהוא באמצע הליך כירורגי. לאחר ההרדמה השרירים הופכים לרפויים והמנותחים שוקעים בשינה עמוקה. כאשר מבצעים הרדמה כללית יש צורך בנוכחות של רופא מרדים מומחה מלבד לרופא המנתח. תפקידו של הרופא המרדים הוא לנטר את הפרמטרים החיוניים בהם דופק, לחץ דם וסטורציה. כמו כן הרופא המרדים אחראי על ההנשמה של המנותחים ומכניס להם צינור הנשמה לגרון.

ניתוח אף בהרדמה כללית הוא ניתוח שמתבצע כאשר המטופל ישן ולא חש בשום שלב של ההליך הכירורגי. לניתוח אף בהרדמה כללית יש חיסרון מרכזי שכולל את צינור ההנשמה שמוכנס דרך הפה של המטופל ישירות לקנה הנשימה. צינור ההנשמה עלול להפריע למנתח להגיע לאזורים החשובים בניתוח ואף לפגוע בראייה המרחבית של המנתח. מהסיבה הזו, מנתחים רבים מעדיפים לבצע ניתוח אף ללא הרדמה כללית אלא בהרדמה מקומית. עם זאת, לניתוח אף בהרדמה כללית יש יתרון בכך שהמטופל לא מרגיש ולא מודע כלל לתהליך, מה שמוריד את הלחץ שלו. כמו כן, בביצוע הרדמה כללית המטופל לא יכול להפריע למנתח מאחר שהוא ישן.

לסיכום, לכל שיטת הרדמה יש יתרונות וחסרונות. על מנת להחליט האם לבצע ניתוח אף ללא הרדמה כללית או בהרדמה כללית יש לבחון את מורכבות הניתוח וגורמים נוספים.

 

ראו גם:
איך להתכונן לוועדה רפואית?
איך להתמודד עם כאבים לאחר ניתוח?

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!