ניתוח אף לילדים

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר. אך האם ניתן לבצע ניתוח אף לילדים? ובכן, ניתוח אף לילדים הוא ניתוח פחות נפוץ שיש לבצע אותו רק במקרים חריגים במיוחד. על כך נרחיב במאמר הבא.

מתי יש לבצע ניתוח אף לילדים?

ניתוח אף לילדים לא מתבצע בכל מצב. אך ישנם מקרים בהם ניתן לבצע ניתוח אף לילדים-

  • סיבה אסתטית– כן זו הסיבה העיקרית שילדים וגם מבוגרים בוחרים לעבור ניתוח אף. האף הוא איבר בולט, הוא נמצא במרכז הפנים שלנו וכאשר אנו מרגישים חוסר ביטחון במראה שלנו הדבר עלול לגרום לדימוי עצמי נמוך ולחוסר ביטחון כללי. אצל ילדים הדבר עלול להיות משמעותי ולהוביל להימנעות חברתית שנובעת מדימוי עצמי נמוך. במקרים בהם האף שולט, מנהל ומגביל את הילד, יש צורך בניתוח אף לילדים. יש לקחת בחשבון שברוב המקרים הסיבה האסתטית לא תגרום לביצוע ניתוח אף לילדים מאחר שמדובר בהליך כירורגי מורכב שכולל סיכונים שונים. אך במצבים בהם מדובר בפגיעה אסתטית קשה ניתן לשקול את ביצוע הניתוח.
  • סיבה רפואית– מלבד לסיבה האסתטית והבולטת במיוחד, ישנם מקרים בהם יהיה צורך בביצוע ניתוח אף לילדים מסיבה רפואית. ניתוח אף לילדים במצב כזה נעשה במקרים בהם קיים פגם מבני בתעלות האף שגורם לבעיות נשימה. ניתוח אף יוכל לסדר את הבעיה הרפואית ולהביא לשיפור משמעותי בקשיי הנשימה מהם סבל הילד.
  • שילוב– ישנם מקרים בהם הילד סובל מבעיה רפואית לצד בעיה אסתטית. במצב כזה ניתן לבצע ניתוח אף לילדים ולתקן את שני המצבים.

מאיזה גיל ניתן לבצע ניתוח אף לילדים?

ילדים רבים רוצים לבצע ניתוח אף כבר בגילאים צעירים במיוחד כמו 12 או 13. ככל שהשנים עוברות ילדים מפתחים מודעות למראה שלהם ורוצים לנתח את האף כבר בגילאים צעירים. בעידן של היום, המודעות למראה ולאסתטיקה גבוהה מאוד מה שגורם ליותר ויותר ילדים לרצות לבצע ניתוח אף. אך האם ניתן לבצע ניתוח אף לילדים בכל גיל? התשובה היא לא. לא מומלץ לבצע ניתוח אף לילדים בגילאים צעירים מידי.
הסיבה לכך היא שהאף הוא איבר שגדל, מתפתח ומתעצב בהדרגה. כאשר מבצעים ניתוח אף לילדים בגילאים צעירים מידי, עצמות הפנים והאף שלכם ממשיכות לגדול. כתוצאה מכך, האף שעוצב במהלך הניתוח לא יצליח להשתלב בהרמוניה עם הפנים שממשיכות להתעצב ולהתפתח במהלך השנים.
לכן, הגיל המומלץ לביצוע ניתוח אף לילדים הוא גיל 16 ולא לפני. בגיל זה האף כבר יחסית מעוצב וניתן להתאים את האף לפנים שהתפתחו.

ניתוח אף לילדים על ידי מומחה

אחד הדברים החשובים בניתוח אף לילדים הוא לבחור רופא מומחה. לשם כך יש לקחת בחשבון מספר נתונים חשובים בהם, המחיר, הותק, הניסיון של הרופא, חוות דעת ועוד.
ניתוח אף הוא לא ניתוח זול כלל שיכול להגיע ל-10,000 שקלים ואף יותר. עם זאת, ההמלצה שלנו היא לשלם יותר ולבחור ברופא מקצועי ומומלץ שיש לו התמחות נדרשת גם ברפואת ילדים. הרופאים המקצועיים ביותר שצברו ניסיון והצלחות רבות בקנה מידה גדול, לא מעניקים הצעת מחיר לפני פגישת ייעוץ עם המטופל. בפגישת הייעוץ הרופא יקבל תמונת מצב, יבין את הפרמטרים השונים הכלולים בניתוח בהם הליך הניתוח הנדרש. אסור לוותר על פגישת הייעוץ ועל שלב תיאום הציפיות עם הרופא.

בסופו של דבר, עליכם לחשוב האם אתם מעדיפים מחיר או איכות. על איכות משלמים, זה כלל שצריך לקחת בחשבון במיוחד כאשר רוצים לבצע ניתוח אף. האף הוא במרכז הפנים שלנו ואף אחד לא רוצה לחוות ניתוח אף לא מוצלח. הרופאים המקצועיים בדרך כלל ידרשו מחירים גבוהים יותר מהרופאים הצעירים והפחות מנוסים. כאשר בוחנים את ההבדלים במחיר ומשקללים גם את אחוזי ההצלחה, מטופלים רבים יבחרו איכות על פני מחיר.
גם מטופלים שפנו למספר רופאים שונים על מנת לבצע השוואת מחירים, טוענים שבסופו של דבר המחיר הוא החלטה שולית ורובם בחרו ברופא שעשה עליהם את הרושם המקצועי ביותר.

החלמה לאחר ניתוח אף לילדים

אין נתונים חד משמעיים בנוגע לאופן ההחלמה אחרי ניתוח אף לילדים. הסיבה לכך היא שכל מטופל עלול להגיב אחרת. לנתונים גופניים כמו גיל, בריאות, עובי עור יש השפעה על קצב ההחלמה ולכן ההחלמה תהיה אינדיבידואלית לכל מטופל.

לאחר ניתוח אף לילדים יש לנוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת ומחשיפה לשמש. כמו כן מומלץ לא לאכול מאכלים חמים או קשים ללעיסה שעלולים להגביר את הנפיחות. שבוע אחרי ניתוח אף המטופל יגיע לביקורת בה הרופא המנתח יוריד לו את סד הגבס והטמפונים. בשלב זה כבר כמעט לא יהיו סימנים כחולים באזור או באזור העיניים. בשבוע הראשון שאחרי ניתוח אף יש לתת לגוף לנוח.
בימים הראשונים אחרי ניתוח אף המטופל יחוש אי נעימות בעקבות כאבים, קשיי נשימה ונפיחויות. לכן, הדגש המרכזי הוא לנוח ולתת לגוף להירגע.

בשבוע השני אחרי ניתוח אף, שטפי הדם כבר יעברו ברובם, הנפיחות תרד, קשיי הנשימה ישתפרו באופן משמעותי והמטופל יהנה מנשימה קלילה ומשוחררת. בשלב זה המטופל בדרך כלל ירגיש בנוח לצאת מהבית ולבצע פעילויות.

כשבועיים אחרי ניתוח אף הנפיחות תשתפר באופן משמעותי ולא יהיו סימנים כלל של שטפי דם. בשלב זה עדיין מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומחשיפה לשמש. כמו כן אין להרכיב משקפיים על האף שכן עלולים לפגוע בתוצאות של הניתוח.

כחודש אחרי ניתוח אף, המטופל יגיע לביקורת נוספת אצל הרופא המנתח על מנת לוודא שהכל תקין והריפוי מתבצע כהלכה. ביקורות נוספות יתבצעו כשלושה חודשים אחרי ניתוח אף וכשנה אחרי הניתוח. את התוצאה הסופית ניתן לראות לאחר 3-6 חודשים מהניתוח.

ראו גם:
הורדת גבס עם מומחים ללא כאב
מידע על אף שטוח

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!