בואו נהיה גלויים: ניתוח אף בשיטה פתוחה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף בשיטה פתוחהניתוח של האף, הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר. הערכות מדברות על אלפי ניתוחים מידי שנה בישראל, הן מסיבות רפואיות והן מסיבות אסתטיות. בשל העובדה כי האף הוא איבר מרכזי בפנים והוא בעל השפעה גדולה מאוד על המראה שלנו, הרי שברור מדוע חוסר פרופורציה שלו, עיוות או בעיות אחרות בצורתו (גם אם לא בעיני כולם) יכולים להפריע לרבים כל כך.

בין אם נרצה בניתוח האף שלנו לתקן סטיה, להגדיל או להקטין את האף, לישר את גשר או גב האף, להקטין את הנחיריים, לשנות את צורתו של קצה האף ועוד אופציות רבות אחרות, נצטרך לעבור ניתוח פלסטי באף. ישנם שתי תצורות של ניתוח אף ברפואה הפלסטית המודרנית: ניתוח אף בשיטה הפתוחה ( open rhinoplasty ) וניתוח בשיטה המכונה "סגורה".

החלמה, עלות, פשטות

תכף ניגע בהבדל של הפרקטיקה הניתוחית בין ניתוח אף בשיטה פתוחה לזו של השיטה הסגורה אבל חשוב להבין כי ההבדלים אינם נעוצים רק בתהליך עצמו, אותו כאמור נפרט בהמשך. בשני סוגי הניתוחים מקובל לחשוב שהתוצאות יהיו דומות ברמת הצלחתן. בחלק מן המקרים מבחינה רפואית או כדי להשיג תוצאה מסוימת, יבכרו שיטה מסוימת (למשל ניתוח אף בשיטה פתוחה יהיה רלוונטי יותר כאשר מתעסקים עם קצה האף) אבל לרוב אין הבדלים וניתן לבצע כל ניתוח כמעט, מטעמים רפואיים או אסתטיים באמצעות שתי השיטות.

ההבדלים נעוצים ב"מסביב". השיטה הסגורה נחשבת מסובכת יותר אך מנגד, לכזו שדורשת זמן ניתוח קצר יותר. יש לכך משמעות גם לגבי המחיר הכספי של ניתוח אף בשיטה פתוחה, שכן לרוב היא תהיה יקרה יותר מזו הסגורה בשל הצורך לשלם שכר גבוה יותר לרופא וכן לשלם על חדר הניתוח שיעבוד זמן רב יותר. 

גם זמן ההחלמה של ניתוח בשיטה הפתוחה נחשב לארוך יותר. בין השאר כי החתכים המבוצעים והפעולות הכירורגיות יותר נרחבות ועמוקות. לאף עצמו לוקח זמן להתעצב בצורתו החדשה. מקובל כי בשיטה הסגורה האף יגיע לעיצוב הנדרש בתום חצי שנה לעומת ניתוח אף בשיטה הפתוחה, שיניב תוצאות סופיות ומשביעות רצון לגמרי, כחלוף כשנה. בסופו של דבר בשתי השיטות החולה יחלים ולמרות שבשיטה הפתוחה החתך חיצוני (מיד נפרט) גם הוא יעלם וברוב המקרים, בתום שנה.

ניתוח אף בשיטה פתוחה

ראשית חשוב שתדעו כי טרם הניתוח, יש לעבור מספר בדיקות רפואיות ובעיקר פגישה עם המנתח. נחיצות הפגישה היא כמובן כדי להכיר את הפרוצדורה שתעברו אך בעיקר כדי לתאם ציפיות. מה ניתן או לא ניתן להשיג וזה גם המקום להעביר למנתח את החלום שלכם. המנתח יסביר אם החלום אפשרי ובאמצעות הטכנולוגיה המתקדמת גם יוכל ליצור סימולציה או הדמיה של האף החדש במרכז הפנים שלכם. 

ניתוח אף בשיטה פתוחה נערך לרוב בחדר ניתוח לרוב בהרדמה כללית והוא אורך כשעתיים. בעת ניתוח אף בשיטה פתוחה מבוצעים חתכים במקום גלוי וחשוף אם כי מוצנע יחסית – בתחתית האף, בחלק שבין הנחיריים (בשיטה הסגורה, החתכים נעשים במקום נסתר לחלוטין – בתוך חלל הנחיר). אל דאגה, זהו חתך קטן יחסית ולרוב הסימן מהחתך יהיה בלתי נראה בסיום תהליך ההחלמה. החתך הקטן, מאפשר לרופא המנתח להפריד את העור ואת הרקמות הרכות משלד האף והסחוס. מעין הפשטה של האף מהכיסוי העליון שלו. בכך, האף נחשף לחלוטין וישנה למנתח גישה ישירה לבצע מגוון פעולות כמו הסרה, יישור, השתלות, פיסול וכד'.  

בסוף הפעולה הנדרשת, העור מוחזר למקומו. מכיוון שהעור וכל מבנה האף עבר טראומה כתוצאה מהניתוח, מורכב על האף סד מיוחד שמטרתו למנוע תזוזה לא רצויה של האף ולמנוע נפיחויות. כמו כן, מוכנסים לנחיריים טמפונים שאמורים לספוג ולמנוע דימום. הם יוסרו בהדרגה לאחר כיומיים והסד  יוסר כעבור שבוע.

העדפת הרופאים

יש רופאים שיעדיפו ניתוח אף בשיטה פתוחה ויש שיעדיפו בסגורה. השיטה הסגורה נחשבת לותיקה יותר אך גם כזו שמסובכת יותר. אומנם מצד אחד היא קלה יותר למטופל שכן מבוצעים בה חתך זעיר ונסתר וכל הטיפול מתבצע דרכה אבל זו בעצם מהות האתגר. קשה דרך חתך קטן להגיע לכל מקום באף, לדעת מה אתה עושה ולנוע בתוך המערכת המורכבת הו בחופשיות. ניתוח אף בשיטה הפתוחה חושף את כל המבנה הפנימי של האף בצורה ישירה וקלה למנתח. אורכו הרב יותר של ניתוח זה הוא בשל החזרת המצב של העור לקדמותו.

כך שבפועל, השיטה הסגורה מעט יותר מסובכת (למרות שהניתוח קצר יותר) והיא דורשת מיומנות גבוהה יותר ובעיקר תכנון מדויק מראש של מה צריך וכיצד צריך להיעשות. ניתוח אף בשיטה פתוחה קל יותר ליישום וקל יותר ללימוד ולכן רופאים צעירים, בשנותיהם הראשונות יעדיפו שיטה זו. 

ניתוח אף בשיטה פתוחה: הגיל שאפשר להתחיל

שתי השיטות טובות לניתוח אף בכל גיל. אם זאת, לרוב רופאים לאי מליצו לבני פחות מ-16 לעבור ניתוח למעט אם מדובר בניתוח שנובע מסיבות רפואיות (למשל, קושי בנשימה). הסיבה לכך היא שעד גיל 16 ואפילו 17, מבנה הגוף והפנים שלנו משתנה ומתפתח. זה אומר שגם אם נתחדש באף שכרגע בגיל 15 הוא פרופרציוני למראה הכללי שלנו, עם שינוי הגוף ובעיקר הפנים, הוא יראה לא טוב בגיל 16. לכן, ניתוח אף שיטה פתוחה או ניתוח בשיטה סגורה כדאי לבצע רק בגיל המתאים.

קראו עוד: איך מתמודדים עם כאבים לאחר ניתוח אף?

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!