ניתוח אף בשיטה הסגורה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

ניתוח אף בשיטה הסגורהבמידה ואתם מתעניינים בנושא ניתוח אף עבור עצמכם או עבור מכריכם או משפחתכם, ודאי נתקלתם בשתי שיטות הניתוח: האופציה הפתוחה ואופציית ניתוח אף בשיטה בסגורה. אין זה משנה, אם מטרת ניתוח האף היא אסתטית כמו אף גדול או ארוך מידי או אף לא סימטרי או עם עקמומיות או גבנון או שהמטרה היא לצורך רפואי כגון קושי בנשימה, מום מולד וכד'. בשני המקרים והסיבות למעבר הניתוח, הוא יתבצע באמצעות אחת מהשיטות הללו. 

ניתוח אף בשיטה הסגורה נחשב לוותיק ביותר בתחום, כאשר השיטה הפתוח התפתחה ממנו. בשנים הראשונות, השיטה הסגורה הייתה השלטת ולאחרי השיטה הפתוחה תפסה את מקומה. הסיבה לכך הייתה כי בעוד השיטה הסגורה דרשה מיומנות רבה מאוד וניסיון רב כדי להצליח בה, השיטה הפתוחה נחשבה קלה ללמידה וליישום, כך שרופאים צעירים וחדשים העדיפו להתנסות בה. בתקופה האחרונה, שבה השיטה הסגורה לתפוס את הבכורה (במקרים בהם גם היא וגם הפתוחה מתאפשרות) ורופאים רבים חוזרים לנתח איתה, בעיקר בשל היותה נוחה וקלה יותר לפציינט המנותח.

חתכים זעירים ונסתרים

ניתוח אף בשיטה הסגורה הוא ניתוח שבו מבצע המנתח חתכים זעירים בחלק הפנימי של הנחיר. החתך נעשה בחלק גבוה יחסית של חלל הנחיר, כדי שלא יראה מבחוץ, גם אן המטופל ירים את ראשו לאחר הניתוח או כשיסתכלו עליו מלמטה.  זה גם יתרונו היחסי של ניתוח אף בשיטה סגורה. החתך קטן מאוד ונסתר, כך שהסיכוי שהצלקת לא תתרפא – קטן ובכל מקרה, גם אם תישאר צלקת, היא תהיה נסתרת מן העין. חשוב להדגיש כי ניתוח אף בשיטה הסגורה נעשה לרוב בהרדמה מקומית או מלאה.

דרך החתכים הקטנים הללו, בתוך חלל האף, קשה לעבוד. בגלל קוטנם ובגלל שהתנועה נעשית דרך חלל האף, חופש התנועה והגישה מצומצמים יותר. לכן נדרשת מיומנות גבוהה ובעיקר תכנון מוקפד עוד בטרם הניתוח. המנתח מבצע את הטיפול או התיקון הנדרש בשלד האף, העצמות הסחוס וכד' ובסיום הניתוח המנתח סוגר את החתכים עם תפרים נמסים, הנעלמים עם הזמן ולמעשה, לאחר תקופת ההחלמה, איש לא יכול לדעת כי האף עבר ניתוח כלשהו.

קראו עוד: השלבים בניתוח אף

השיטה הסגורה VS. השיטה הפתוחה

אם ניתוח אף בשיטה הסגורה מתאפיין בחשיפה מנמלית של שלד האף, הרי שבשיטה הפתוחה נעשים כמה  חתכים חיצוניים, בדרך כלל בחלק התחתון המפריד בין הנחיריים ובנוסף להם כמה חתכים פנימיים. לאחר החתכים, המנתח למעשה כמו מקלף את שלד האף מקליפת העור והרקמות הרכות ומגלה את כל האף מבחינת השלד והסחוס, כך שהוא יכול לגשת בקלות ובאופן ישיר יחסית אל כל חלק וחלק באף. , כאמור, כמעט ואין חשיפה של השלד ולכן היא נחשבת ליותר מורכבת ורק מנתחים מיומנים ומנוסים בוחרים בה. מדוע אם היא כל כך קשה יש עדיין הבוחרים בה? 

הסיבה היא כי מעבר לעובדה שניתן להגיע באמצעותה לתוצאות קוסמטיות איכותיות, ניתן לעשות זאת באמצעות פגיעה מינימלית ברקמות הרכות ובעור סביב האף.  אין מדובר פה רק ביתרון אסתטי (למרות שגם הוא חשוב) אלא בכך שהניתוח הוא קצר יותר ובגלל החתכים הקטנים יותר- גם זמן ההחלמה נחשב מהיר יותר וכמוהו שלב ההגעה לתוצאה הסופית הראויה. באופן טבעי, בשל העובדה שהוא גם קצר יותר, ניתוח אף בשיטה הסגורה גם נחשב לזול יותר מזו של השיטה הפתוחה, בשל העובדה כי הוא דורש פחות שעות חדר ניתוח, שעות צוות וכד').

באיזו שיטה לבחור

אז אם שואלים אותנו, באיזו שיטה לבחור? השיטה הפתוחה או דווקא ניתוח אף בשיטה הסגורה? חלק מן הרופאים אכן ישאלו אותנו. זה חלק מהעניין לשתף אותנו בתהליך וליצור תקשורת טובה ואמון. אולם בסופו של דבר, מה שיקבע את זהות שיטת הניתוח הם רק הסיבות המקצועיות והמיומנות של הרופא בשיטה. למרות שאת רוב התיקונים והטיפולים המורכבים ניתן לבצע באמצעותה, לא תמיד ניתן להשתמש בשיטה הסגורה. כאשר מדובר בטיפול או תיקון בקצה האף, לרוב יעדיפו את השיטה הפתוחה, שכן הגישה אל קצה האף מתוך הנחיריים מוגבלת. מנגד, כאשר מצב העור או הרקמות הרכות אינו משביע רצון, המנתח יעדיף פחות להתעסק בהם ויבחר בשיטה הסגורה. לא פחות חשובה היא ההיסטוריה הרפואית של כל מטפול שגם לה ישי השפעה על שיטת הניתוח.

ניתוח אף בשיטה הסגורה נחשב לניתוח נוח וקל יותר מן המטופל אבל הוא יותר מורכב ומאתגר עבור המנתח ולכן רופאים רבים, ביחוד צעירים ובלתי מנוסים, נמנעים ממנו. לעומתם רופאים שכבר שולטים בטכניקה ומיומנים ומנוסים, יעדיפו את השיטה הסגורה, שמגדילה במעט את אחוזי ההצלחה ומקלה על התהליך ובעיקר מביאה לשביעות רצון רבה מצד המטופלים.

אז הדבר תלוי במרפאה או ברופאים שתפנו אליהם. יתכן והם יציגו בפניכם את 2 השיטות ואת היתרונות והחסרונות של כל אחד ובמידה והם שולטים באותה הרמה בשתי הטכניקות יתנו לכם לבחור. במידה והם ממליצים לכם על שיטה מסוימת, סמכו על הידע שלהם והיו בטוחים כי הם קיבלו את החלטה הנכונה עבורכם.

קראו עוד: כמה יעלה ניתוח אף?

ניתוחי אף סגורניתוח אף הוא אחד ניתוח פלסטי מוכר, נפוץ ואפילו מאוד פופולארי במאה ה-21 אבל הוא עדיין אחד הניתוחים המורכבים בתחום. הסיבות לכך הן העובדה כי אנו מתעסקים באבר הבנוי מעצמות ורקמות רכות ובשל העובדה כי לאף תפקיד חשוב, מעבר להיותו גורם יופי והרמוניה בפנים שלנו, גם בתהליך הנשימה הקריטי.

כל זה אומר כי בעת ביצוע ניתוח אף יש חשיבות לביצוע הניתוח ברמה המקצועית הגבוהה ביותר וכי אין מקום לזלזל בנושא. ישנם מרפאות ומכונים רבים, דבר טבעי כאשר ניתוח כזה פופולארי כל כך, ולכן עלינו לברור אחרי המרפאה המקצועית ביותר ואחרי המנתח המיומן ביותר. ניתוחי אף מתקיימים לרוב באחת מ-2 שיטות. השיטה המכונה "הפתוחה" ושיטת ניתוח אף סגור. מרבית המנתחים המקצועיים, המנוסים והמיומנים יעדיפו את השיטה הסגורה.

סיבות לביצוע ניתוח אף

עוד בטרם נדון בשיטת ניתוח אף סגור מול זה הפתוח, נדבר קצת על ניתוחי אף בכלליות. לרוב, יש שתי סיבות עיקריות עבור מי שמגיע ומעוניין לבצע ניתוח אף. הסיבה הראשונה היא ניתוח מסיבות רפואיות. האף כאמור הוא איבר חשוב במערכת הנשימה ודרכו נכנס אוויר העולם אל המערכות שבתוך הגוף וממנו יוצא האוויר בתהליך הנשיפה. לעיתים, המחיצה בין שני חללי האף, המכונה ספטום, עקומה או אינה תקנית ולכן נוצרת מעין חסימה בצינורות וכניסת האוויר הופכת קשה ולעיתים חסומה כמעט לגמרי. במקרה כזה יתבצע ניתוח אף לתיקון סטיית המחיצה. יתכן ולצד תיקון מחיצות האף, יבוצעו גם תיקונים אסתטיים אבל עיקר הפוקוס יינתן לצד הרפואי.

ניתוח אף אסתטי הוא במידה רבה בחירות שלנו (ולכן גם פחות ימומן על ידי קופות החולים), אין לו סיבה רפואית אלא רק קוסמטית ורצון שלנו להראות טוב יותר. בניתוח נרצה שהאף ישתלב באופן פרופורציונאלי והרמוני עם הפנים והגוף. השינוי (שנרצה שלא יבלוט יותר מידי ויראה טבעי) לרוב לא עוסק רק בצד היופי אלא קשור גם לעולמות רגשיים, בטחון עצמי ושיפור איכות החיים הכללית.

ניתוח אף סגור או פתוח

במידה ובחרנו לעשות ניתוח אף, לאחר שבררנו היטב את כל ההשלכות הפיזיות והרגשיות, יעמדו לפנינו 2 אופציות לביצוע הניתוח. ניתוח אף סגור או ניתוח בשיטה הפתוחה. למען האמת, הבחירה אינה בידנו אלא בידי המנתח. המנתח מחליט על השיטה על פי הצורך (למשל בניתוחים הנוגעים לקצה האף – השיטה הפתוחה פופולארית יותר) ובעיקר על פי מיומנותו בשיטות הניתוח. 

אין הבדל בין ניתוח אף סגור לפתוח במידת הצלחת הניתוח או קצב ההחלמה או רמות הכאב. אבל כן יש הבדל בכל הקשור לזמן הניתוח – קצר יותר בשיטה הסגורה ומחירו. לכן הפרקטיקה מעידה כי ניתוח אף סגור, בשל העובדה כי הוא דורש מיומנות גבוהה יותר, יהיה פופולארי מאוד אצל מנתחים מנוסים ומיומנים. לעומת זאת, ניתוח אף בשיטה הפתוחה נחשב לניתוח פשוט יותר ולכן מנתחים צעירים יותר – מעדיפים שיטה זו אף על פי שאורך הניתוח רב יותר.

ניתוח אף פתוח – העקרונות

קצת על מבנה האף. האף שלנו מורכב למעשה משלד של עצמות ורקמות סחוס אשר חיבור שלהם מקנה לאף את צורתו המלאה. על מבנה שלד האף, נמצאים רקמות רכות והעור, שמהווים את הכיסוי של האף. המכלול נותן לנו את המראה המוכר לנו. לרוב, בעיות אסתטיות באף קושרים לשלד העצמות ולסחוס. למשל גבנון באף, המקנה לו מראה עקום או כמו שבור או אף שאינו סימטרי או נוטה לצד אחד. בחלק הפנימי של האף (בנחיריים פנימה) ישנה רירית ומחיצה המחלקת את האף לשניים. ישנם עוד חלקים באף המסייעים לתהליך הנשימה כמו הטורבינות והקונכיות ועוד.

בניתוח אף בטכניקה הסגורה: מתבצע ניתוח כירורגי, המתרחש באמצעות חתך קטן שנעשים בתוך חלל הנחיר. דרך החלל הזה מתבצעים כל התיקונים והמילואים והפרוצדורות השונות הנצרכות. לעובדה שאנו עושים ניתוח אף סגור יתרון וחסרון. היתרון הוא שהחתך נעשה במקום נסתר, כך שאין חשש כי תיווצר צלקת שתריע מבחינה אסתטית. גם החתכים עצמם כאמור קטנים מאוד וכמעט לא משמעותיים ולכן הפרקטיקה גורסת כי זמן ההחלמה קצר יותר. מנגד, הדבר הוא הגורם לחסרון היחסי. הרבה יותר קשה למנתח לבצע את הפרוצדורות הנדרשות דרך חתך קטן. נדרשת לכך מיומנות גבוהה מאוד. ולכן, זו שיטה המועדפת על ידי מנתחים מנוסים ומיומנים בלבד, המסוגלים להתמודד עם המשימה הסבוכה יותר.

אגב, בניתוח אף פתוח השיטה היא אחרת לגמרי. המנתח מבצע חתך חיצוני בעור, בחלק התחתון של המחיצה המפרידה בין הנחיריים ולמעשה "מקלף את העור מהאף וחושף את השלד והסחוס במלואם. מכיוון שהאף חשוף, ניתן לגשת לכל מקום נדרש בקלות רבה יותר. באופן טבעי, ניתוח כזה דורש זמן רב יותר ויקר יותר. הדבר נדיר יחסית אבל מכיוון שפוגעים בעור, יתכן ותותר צלקת (כאמור נדיר) או ייווצרו בעיות פיגמנטציה בעור.

ניתוחי אף סגור: איך נחליט על השיטה המועדפת?

אז ניתוח אף סגור או פתוח? כאמור, בסוף זו החלטה של הרופא וכדאי לכם לסמוך עליו בעניין. ככל שהוא יותר מיומן בשיטה ספציפית, כך יגדלו סיכוייכם להיות מרוצים ושבעי רצון מתוצאות הניתוח. ככלל, שביעות הרצון, תושג במידה רבה בעקבות תקשורת טובה עם הרופא. תקשורת כזו, כרוכה בתיאום ציפיות ותיאום ציפיות מושג רק לאחר פגישות אבחון וייעוץ מוקדמות. הרופא יצלם, יבנה בתוכנות מיוחדות הדמיה של מראה האף החדש (על פי בקשתכם והחלום שלכם ותוך התחשבות במציאות) ויגבש יחד אתכם את התהליך כולו, תוך העברת מידע מלא על אופן הניתוח והתהליך הנדרש לאחריו.

כמובן שלכל אורך הדרך, אתם כמי שתישאו את האף לפני ואחרי יכולים להביע את דעתכם, לבקש, לשאול ואפילו להכווין. אבל בסופו של דבר, המנתח הוא איש המקצוע והוא גם יודע על סמך מגבלות רפואיות, אסתטיות ואחרות, אילו דברים ישימים ואילו לא ומה מומלץ עבורך.

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!