כיצד מתבצע הליך ביופסיה בניתוח אף

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

דגימת ביופסיה בניתוח אףביופסיה (דגימת רקמה בעברית) היא בדיקה רפואית שמבוצעת על תאים, איבר שלם או רקמה המוצאים מהגוף של הנבדק.

לאחר נטילת הדגימה, ניתן לערוך בדיקות שונות. רוב הבדיקות מתבצעות תחת מיקרוסקופ, אך בחלק מהמקרים הבדיקות מתבצעות תוך שימוש באמצעים כימיים, אימונולוגיים, גנטיים ועוד.

את הביופסיה ניתן לבצע במהלך ניתוח אף, אך במקרים מסוימים ההליך הרפואי כולל נטילת דגימה ללא התערבות כירורגית נוספת.

ביופסיה קובעת את המקור למחלה

במקרים בהם המקור למחלה אינו ידוע, נהוג לבצע ביופסיה במהלך הניתוח כדי לבדוק באופן מידי את הרקמות המעורבות. באופן כזה ניתן לקבל החלטות רפואיות במהלך הניתוח עצמו ולהמשיך את הניתוח בהתאם לממצאים שעולים מהבדיקה. כך למשל ניתן לראות האם מקור הדגימה בגידול ממאיר או שפיר, לקבוע את היקף ההתפשטות של הגידול בגוף ועוד.

בנוסף, לעתים נלקחת דוגמית רקמה מהאף לפני הניתוח עצמו על מנת לקבוע האם ישנו צורך בניתוח או לא. במקרים מסוימים בהם עולה למשל החשד כי המטופל סובל מגידול בחלל האף, ניתן לבצע ביופסיה ולנתח את הרקמה החשודה מתחת לעינית המיקרוסקופ. יש לציין שברוב המקרים מדובר על פוליפים או גרנולומות ועל סוגים אחרים של גידולים שאינם ממאירים כמו למשל אוסטאומה, אנגיופיברומה או פפילומה.

כך מתבצע הליך ביופסיה

הבדיקה מתבצעת תחת הרדמה כללית או מקומית. סוג ההרדמה נקבע בהתאם לנסיבות, ובמהלכה מוחדרת דרך האף צינורית דקיקה שבקצה שלה מותקנת נורה. בעזרת הציוד שמותקן במכשיר האנדוסקופי הרופא יכול לראות את הנעשה באפו של הנבדק על גבי צג וידאו הממוקם בחדר הבדיקה. בנוסף לכך, מותקן בצינורית ציוד מכני שמאפשר לרופא ליטול את הדוגמית.

הבדיקה נמשכת מספר דקות בלבד ואינה כרוכה בתקופת החלמה או בהכנות מיוחדות. במידה והבדיקה לא מבוצעת במסגרת ניתוחית, התוצאות תתקבלנה תוך מספר ימים. בדיקת ביופסיה מבוצעת רק במקרים בהם ישנו חשד ולו הקל שבקלים שהחולה סובל מגידול סרטני ולא באופן שגרתי.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!