איך מתמודדים עם כאבים לאחר ניתוח אף?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

כאב לאחר ניתוח אףניתוחי אף המבוצעים משיקולים אסתטיים או רפואיים , הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים יותר ויותר. למרות שניתוח זה נחשב לפשוט ונפוץ יחסית, ההחלמה אורכת זמן ולפעמים  כרוכה בכאבים.

לפני השחרור מבית החולים, ולפעמים אף במהלך ההסבר בטרם הניתוח, מסביר הרופא המנתח את השלכות הניתוח, תופעות הלוואי והסיבוכים הצפויים.

חשוב לקחת משככי כאבים לפי ההוראות

לאחר ניתוח האף, צפויים להרגיש כאבים לאחר ניתוח אף, כך שפעמים רבות יומלץ למטופל מבעוד מועד להצטייד במשככי כאבים, כמו אופטלגין או אקמול. הכאבים יכולים להיות מקומיים ולהופיע באזור הפנים, או להיות מוקרנים ולערב כאבי ראש ואף מיגרנות. לפעמים תופעות הלוואי כוללות אף סתום, המחמיר את הכאבים וחוסר הנוחות.

מנת האקמול או האופטלגין יכולה להילקח אף באופן סדיר, רק במידה והיא אינה עולה על הכמות המומלצת. הצפי הוא  שהכאב יפחת בהדרגה, כך שברוב המקרים, כעבור שבוע, הכאבים חולים או מופחתים באופן משמעותי. אם כאבור יומיים-שלושה לא מתרחשת הקלה בכאב, יש להיוועץ עם הרופא ולאבחן את מקור הבעיה. ייעוץ זה חייב להיעשות בכל תופעת לוואי אחרת המעוררת חשד, כמו למשל כאב ראש אשר אינו עובר במהלך מספר ימים.

 על מה יכול להעיד כאבים לאחר ניתוח אף?

ברוב המקרים, כאבים לאחר ניתוח אף הינם נסבלים, או מטופלים באופן מהיר יחסית באמצעות תרופות משככות. הסיבה לכך, היא כי התחושה העצבית חסרה מאד במשך מספר שבועות מיום הניתוח. כך, שפעמים רבות מקור הכאב הינו מחוסר הנוחות הקיים באף, קרישי הדם הרבים, סתימת האף והרגשה של צינון או התקררות.

אולם כאשר ישנם כאבים לאחר ניתוח אף חזקים, אשר נמשכים מספר ימים, הם יכולים לנבוע ממספר גורמים, אשר יש לבדוק ולאבחן אותם באופן מידי. הסיבוכים הקיימים הם זיהום, דימום או המשך בעיות הנשימה.

למרות שהסיבוכים נדירים, תהליך ההתאוששות אישי ותלוי ביכולת המטופל לסבול כאבים, במצב בריאותו, במחלותיו הכרוניות, גילו ובהרגלי החיים שלו. כך שגם אם חברים רבים טוענים כי ניתוח זה אינו מערב כאבים, עובדה זו אינה נכונה לכלל המטופלים.

מניעת הכאב הצפוי

תרופות מרשם לכאבים חזקות יותר מהתרופות הנמכרות ללא מרשם רופא כמו אופטלגין ואקמול. הרופא יבדוק את האינדיקציה לנטילת התרופות, וירשום את המרשם בהתאם לצורך. בנוסף, על המטופל להתכונן היטב ליום שלאחר הניתוח.

שינויים רבים עלולים להופיע בפנים כמו נפיחות, חוסר נוחות, גודש, יציאה מהניתוח עם גבס וטמפונים פנימיים ועוד. צורת הפנים תיראה למטופל, לפחות בתחילה, משונה וקשה לעיכול, אולם עם הזמן הנפיחות תרד, והאף יקבל את צורתו החדשה והמשודרגת.

ככל שהמטופל יהיה מוכן לשינויים אותם הוא יעבור, ולמגוון הטיפים לגבי רמת הפעילות הגופנית המומלצת, תנוחת השכיבה הרצויה, אופן שטיפת הפנים והחזרה לשגרה, באופן טוב יותר, כך הוא יוכל להימנע מציפיות שאינן ריאליות או מתחושות אשר יפתיעו אותו.

 

074-7695546

מבצעים מטורפים מבית

מלאו את הטופס ונציג פרופורציה חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!